تزریق چربی برای جوان سازی

تزریق چربی برای جوان سازی

تزریق چربی یکی از روش های جوان سازی است. این روزها پدیده جوانسازی و زیباسازی صورت و بدن به عنوان یک نیاز اساسی به خصوص در بین جوانان و افراد میان سال رایج شده است. در این میان روش های مختلفی برای جوانسازی و زیباسازی صورت و بدن دیده می شود که یکی از این روش ها، تزریق چربی صورت و بدن است.

 

این روزها کمتر کسی را می شناسید که کلمه بوتاکس را نشنیده باشد و از فواید بوتاکس آگاه نشده باشد. اگر چه بسیاری بر این باورند که فواید بوتاکس فقط مربوط به زیبایی صورت می شود، ولی واقعیت این است که فواید بوتاکس خیلی بیشتر از جنبه زیبایی آن است. اگر می خواهید بیشتر با فواید بوتاکس آشنا شوید، در این مقاله سعی خواهیم کرد جنبه های دیگری از فواید بوتاکس را نیز به شما معرفی کنیم.

فواید بوتاکس

 

تزریق چربی به پوست

تزریق چربی به پوست صورت و بدن از آن جهت برای زیباسازی و جوانسازی مفید می باشد که باعث تاخیر در استفاده از روش های تهاجمی مثل لیفت صورت، لیف ابرو و یا سایر جراحی های زیبایی می شود. با تزریق چربی صورت و بدن به جای استفاده از محصولات مصنوعی می توانید از بافت چربی بدن خود که هیچ گونه واکنش آلرژیکی ایجاد نمی کند، استفاده کنید.

روند پیری با کاهش ضخامت پوست و کاهش الاستیسیته پوست بدنبال کاهش کلاژن و هیالورونیک اسید و الاستین موجود در پوست صورت می گیرد و کم کم بافت زیر پو‌ستی کاهش یافته و چروک ها در نواحی مختلف صورت پدیدار می شوند.

 

 

این چروک ها می تواند در نواحی از جمله روی پلک ها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها رخ دهد. تا زمانی که این چروک ها عمیق نشده باشند، می‌توان در برخی از نواحی مشکل را تا حدودی با بوتاکس حل کرد، اما زمانی که چروک ها تبدیل به چین شده یا به اصطلاح علمی آتروفی چربی هیپودرم اتفاق می‌افتد، دیگر از بوتاکس کاری برنمی آید و باید به تزریق فیلرها رو آورد که از جمله بهترین پرکننده ها، تزریق چربی است؛ چرا که در این روش قسمتی از چربی بدن خود فرد برداشته شده و بعد از آماده سازی جهت ترمیم قسمت دیگری از بدن تزریق می شود. در واقع چربی نوعی حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد.

بنابراین اگر به دنبال یک راه حل موثر و کم عارضه برای رفع نشانه های پیری هستید شاید بهترین روش مناسب برای شما تزریق چربی به صورت و بدن باشد. در این مقاله سعی شده است که دلایل نیاز به تزریق چربی به صورت و بدن را با هم بررسی کنیم و ببینیم چه کسانی بهترین کاندید استفاده از تزریق چربی صورت و بدن هستند.

 

بدن انسان ترکیبی اعجاب انگیز از اندام های درونی و بیرونی است با کارکردی منحصر به فرد و در این میان از پوست و مو به آینه تمام نمای سلامت بدن تعبیر می شود. مو جزئی از بدن ماست که با سلامت اندام های داخلی، ارتباطی مستقیم دارد. در این مقاله سعی شده ۱۰ راه خانگی برای مراقبت از سلامت مو که در نهایت به سلامت کلی بدن ما کمک خواهد کرد را با هم بررسی کنیم.

۱۰ راه خانگی برای حفاظت از سلامت مو

 

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی صورت و بدن انقلابی در صنعت زیبایی به راه انداخته اند و برخی مزایای آن عبارتند از :

  • بهبود و جوانسازی بافت پوست
  • پر کردن ظاهر لاغر و یا توخالی در قسمت گونه ها، چانه و یا زیر چشم
  • پر کردن اسکار یا جای زخم فرو رفته و سوختگی ها
  • پرکردن خطوط روی پوست ناشی از زخم یا بالا رفتن سن
  • برجسته کردن نواحی مختلف بدن
  • جوان سازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست
  • رفع غیر قرینگی های صورت و بدن از جمله بافت سینه ها

از دیگر مزایای روش تزریق چربی صورت و بدن به این نکته می توان اشاره کرد که در صورت تزریق مناسب و تحت نظر پزشک متخصص و مراجعه منظم می توان انتظار داشت که نتایج آن 7 تا 10 سال دوام داشته باشد و افراد بین 30 تا 75 سال می توانند کاندیدای مناسبی برای این عمل باشند.

نکته فوق العاده دیگر این است که تزریق چربی، روش مناسب تری نسبت به سایر روش های جوان سازی و زیباسازی دارد و آن، این است که به طور کلی این روش بسیار ایمن تر از سایر روش ها می باشد. این عمل نیاز به بیهوشی نداشته و در تزریق چربی از روش تزریق بسته استفاده می شود و به این معنی است که نیاز به باز شدن و آسیب رساندن به اعصاب، رگ ها و یا سایر اندام های درونی و بیرونی بیمار ندارد. تزریق به وسیله سوزن های خاردار انجام می شود و در این حالت میزان آسیب به حداقل ممکن خواهد رسید.

 

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و اگر موضوع مورد بحث ما پوست باشد که مهم ترین عضو ظاهری بدن است، همیشه باید راه های مراقبت از آن را آویزه گوش خود کنیم. ما در این مقاله قصد داریم تا ۵ نکته در مراقبت از پوست را به شما معرفی کنیم.

۵ نکته در مراقبت از پوست

 

عمل تزریق چربی

تزریق چربی صورت و بدن یک روش گسترده تر نسبت به استفاده از سایر پر کننده های تزریقی است؛ به این دلیل که برای استفاده از این روش نیاز به لیپوساکشن موضعی نیز هست. روش کار در تزریق چربی صورت و بدن به این شکل است که ابتدا دکتر متخصص مقداری از چربی در نواحی که چربی مازاد وجود دارد از طریق تکنیک لیپوساکشن از بافت بدن بیمار برداشت کرده و پس از آماده سازی چربی آن را به محل مورد نظر بیمار تزریق می کند. برای آماده سازی تزریق چربی به صورت و بدن بهتر است از کشیدن سیگار و مصرف قرص هایی از قبیل آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی اجتناب کنید.

بهترین محل هایی که می توان چربی را برداشت کرد در افراد مختلف متفاوت است و منطقه ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی شود. برای این منظور نواحی ران ها، پهلوها، کنار زانو چربی مقاوم تری دارند و اغلب از این مناطق استفاده می شود.

 

 

عمل تزریق چربی حدود 2 تا 3 ساعت طول می کشد و اغلب بیماران به راحتی و بدون احساس درد این عمل را انجام می دهند. همچنین انجام تزریق چربی نیاز به بیهوشی ندارد و برای استفاده از روش تزریق چربی صورت و بدن معمولا از بی حسی موضعی استفاده کرده و نوع عمل سرپایی می باشد.

در این روش با سوزن های مخصوص شبیه عمل های لیپوساکشن چربی از قسمت های خاص بدن بیمار گرفته شده و بعد از جدا کردن ناخالصی و تبدیل به چربی خالص به داخل ناحیه مورد نظر جهت افزایش حجم آن ناحیه تزریق می شود.

 

بلفاروپلاستی اصطلاح پزشکی جراحی زیبایی پلک می باشد که جهت رفع شلی و افتادگی پوست، برداشتن بالشتک های چربی کناره های داخلی و خارجی پلک فوقانی و پلک تحتانی انجام می شود.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک 

 

عوارض تزریق چربی

افرادی که تزریق چربی صورت و بدن انجام داده اند می توانند بلافاصله بعد از تزریق به انجام امور روزمره خود ادامه دهند. اگرچه انتظار می رود در ناحیه ای که تزریق چربی صورت و بدن صورت گرفته است مقداری تورم، قرمزی و حتی خونریزی کم دیده شود.

دوره بهبودی بر حسب مقدار چربی که از بدن گرفته شده و یا به ناحیه مورد نظر تزریق شده در افراد مختلف متغیر است ولی معمولا بعد از دو هفته شما می توانید نتایج کامل تزریق چربی صورت و بدن را به راحتی مشاهده نمایید. اگر چه بلافاصله بعد از تزریق چربی صورت و بدن نیز می توانید نتایج آن را مشاهده نمایید ولی به دلیل وجود تورم و یا قرمزی ممکن است ناحیه مورد نظر برجسته تر از نیاز بیمار دیده شود که البته بعد از دوره بهبودی این مشکل برطرف خواهد شد.

به این نکته توجه کنید که تزریق چربی و صورت یک روش درمانی میان مدت است و نیمی از چربی تزریق شده بعد از 3 الی 6 ماه جذب بدن می شود و اگر به دنبال روشی دائمی هستید می بایست با مراجعه منظم به پزشک زیبایی خود طی چندین مرحله نسبت به تزریق چربی اقدام کنید.

 

یکی از بیماری های پوستی که به صورت دردناک و بیشتر در آقایان رخ می دهد، جوش یا آکنه روی پوست سر و به اصطلاح جوش کف سر است. علت بروز این بیماری پوستی و روش های درمان آن، موضوعی است که ما در این مقاله به آن می پردازیم. پس اگر می خواهید بیشتر از جوش کف سر؛ دلایل و درمان آن بدانید، با ما همراه باشید.

جوش کف سر؛ دلایل و درمان

 

سخن پایانی

به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید بهترین نتیجه ممکن را پس از تزریق چربی داشته باشید، از دست زدن به محل تزریق حداقل تا 5 روز پس از تزریق جدا خودداری نمایید زیرا ممکن است باعث جابجایی چربی تزریق شده شده و بر روی نتیجه به دست آمده تاثیر منفی بگذارد.

تزریق چربی صورت و بدن یک روش درمانی فوق العاده بوده و کمک شایانی به افزایش حس اعتماد به نفس می کند ولی به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تزریق چربی  به صورت و بدن فقط می بایست توسط پزشک متخصص و یا جراح پلاستیک انجام شود و از انجام این عمل تحت نظر غیر متخصص اجتناب شود زیرا ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی برای بیمار داشته باشد.

در پایان می توانید یکی از عمل های تزریق چربی که توسط خانم دکتر هدایت انجام گرفته است را در ویدئوی زیر ببینید

 



کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]