فواید بوتاکس

فواید بوتاکس

این روزها کمتر کسی را می شناسید که کلمه بوتاکس را نشنیده باشد و از فواید بوتاکس آگاه نشده باشد. اگر چه بسیاری بر این باورند که فواید بوتاکس فقط مربوط به زیبایی صورت می شود، ولی واقعیت این است که فواید بوتاکس خیلی بیشتر از جنبه زیبایی آن است. اگر می خواهید بیشتر با فواید بوتاکس آشنا شوید، در این مقاله سعی خواهیم کرد جنبه های دیگری از فواید بوتاکس را نیز به شما معرفی کنیم.

 

بدن انسان ترکیبی اعجاب انگیز از اندام های درونی و بیرونی است با کارکردی منحصر به فرد و در این میان از پوست و مو به آینه تمام نمای سلامت بدن تعبیر می شود. مو جزئی از بدن ماست که با سلامت اندام های داخلی، ارتباطی مستقیم دارد. در این مقاله سعی شده ۱۰ راه خانگی برای مراقبت از سلامت مو که در نهایت به سلامت کلی بدن ما کمک خواهد کرد را با هم بررسی کنیم.

۱۰ راه خانگی برای حفاظت از سلامت مو

 

 

فواید بوتاکس در درمان بیماری های مزمن

اگر به تاریخچه استفاده از بوتاکس نگاهی بیندازیم متوجه می شویم پیش از اینکه بوتاکس در زمینه زیبایی به کار گرفته شود در زمینه درمان بیماری ها کاربرد داشت. در ابتدا بوتاکس برای درمان بیماری های مزمن مربوط به ماهیچه ها و عضلاتی استفاده می شد که به صورت غیر ارادی فعالیت می کرد نظیر حرکات غیر ارادی ماهیچه ها در بیماری های مزمنی مثل پارکینسون. در حقیقت، اولین گروهی که از فواید بوتاکس برای اولین بار استفاده کردند بیمارانی بودند که مشکلات حرکتی مزمن داشتند و از آنجا بود که بوتاکس برای درمان اسپاسم ماهیچه استفاده و فواید بوتاکس کم کم برای جنبه های دیگری از درمان ها نیز مشخص شد.

 

تزریق بوتاکس

 

فواید بوتاکس در درمان میگرن

از آنجا که بوتاکس کمک می کند تا عضلات آرام بگیرند، به نظر می رسد با تزریق بوتاکس انسداد اعصاب حسی باعث می شود که پیغام درد به مغز فرستاده نشود و به از بین رفتن درد و تنش های مکرر سر درد کمک می کند. بنابراین درمان سردردهای مداوم و یا میگرن های شدید یکی از فواید بوتاکس است.

 

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و اگر موضوع مورد بحث ما پوست باشد که مهم ترین عضو ظاهری بدن است، همیشه باید راه های مراقبت از آن را آویزه گوش خود کنیم. ما در این مقاله قصد داریم تا ۵ نکته در مراقبت از پوست را به شما معرفی کنیم.

۵ نکته در مراقبت از پوست

 

فواید بوتاکس در درمان تعریق بیش از اندازه

یکی از مهمترین چالش هایی که هر روزه با آن روبرو هستیم تعریق های مکرر بیش از اندازه به ویژه برای اشخاصی است که از لحاظ اجتماعی در موقعیت های خاصی قرار دارند. با فواید بوتاکس در درمان تعرق بیش از حد شما می توانید بدون هیچگونه درمان اضافی و یا استفاده از دارو، حداقل برای چندین ماه از شر تعریق های بیش از اندازه راحت شوید. اگر چه که این درمان دائمی نبوده و نیاز دارید هر شش ماه یکبار آن را تمدید نمایید.

 

فواید بوتاکس در درمان بیماری دیستونی 

دیستونی یک بیماری عضلانی مربوط به ماهیچه هاست که با درد،گرفتگی و کنترل غیر ارادی ماهیچه ها همراه است. در دیستونی های شدید بیمار قادر به انجام کاری نبوده و عملاً زندگی روزمره بیمار مختل می شود. علاوه بر آن هنوز برای کنترل این بیماری روش درمانی خاصی ارائه نشده است. تنها راه کنترل درمان بیماری استفاده از فواید بوتاکس مبنی بر فلج کردن عضله ها و ماهیچه های منقبض شده است. اگر با مشکلات بیماری دیستونی دست و پنچه نرم می کنید شاید تنها درمان قابل ارائه استفاده از فواید بوتاکس باشد .

 

بلفاروپلاستی اصطلاح پزشکی جراحی زیبایی پلک می باشد که جهت رفع شلی و افتادگی پوست، برداشتن بالشتک های چربی کناره های داخلی و خارجی پلک فوقانی و پلک تحتانی انجام می شود.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک 

 

فواید بوتاکس در زیبایی

یکی از پرکاربردترین و آشناترین فواید بوتاکس در حال حاضر استفاده از آن در زمینه زیبایی است. فواید بوتاکس برای زیبایی صورت که شامل چشم، ابرو، پیشانی، خط  خنده، گردن و ... می شود با اقبال بی شماری از سمت مشتریان روبرو شده و استفاده از آن روز به روز بیشتر می شود. فواید بوتاکس بیش از هر جای دیگری در زمان استفاده آن برای خطوط عمیق پیشانی به چشم می آید. خطوطی که بر اثر گذشت سال ها بر اثر گرفتگی عضله پیشانی به وجود می آید و در حال حاضر تنها راه درمان آن استفاده از بوتاکس است. از بوتاکس همینطور می توان برای کاهش و یا از بین  بردن خطوط دور چشم، خط خنده و سایر خطوط ریزی که در صورت وجود دارد نیز استفاده کرد.

نکته بسیار مهم این است که تزریق بوتاکس باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد تا هم دوز مصرف ماده مورد استفاده، دوز ایمنی باشد و هم از مواد باکیفیت و استاندارد استفاده شود.  تزریق در آرایشگاه‌ ها یا توسط افراد غیر متخصص، می ‌تواند فلج بیش از حد عضلات ناحیه مورد نظر، عفونت، پارگی رگ‌ ها، خون ‌مردگی یا عوارض بسیار زیاد دیگری را برای بیمار در پی داشته باشد حتی ناراحتی های تنفسی و مرگ ولی در صورتی که از بوتاکس های مطمئن استفاده شود، از ایمن ترین عمل های زیبایی هستند. نکته دیگری که در زمان تزریق بوتاکس باید به آن توجه نمود استفاده از برندهای بوتاکس مناسب می باشد.

در حال حاضر برندهایی نظیر بوتاکس Dysport ساخت کشور انگلستان، Neuronox ساخت کشور کره جنوبی و Massport ساخت کشور ایران استفاده می‌شود که هر سه مورد دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان هستند و دو نوع اول که سال هاست در دنیا تزریق می شوند و مطالعات گسترده‌ای روی آنها انجام شده، بسیار ایمن هستند؛ به طوری که تاکنون حتی یک مورد واکنش حساسیت آنافیلاکسی از آنها گزارش نشده است و هر سه برند بوتاکس در کلینیک های تهرانسر و ونک توسط خانم دکتر هدایت استفاده می شوند.

 

یکی از بیماری های پوستی که به صورت دردناک و بیشتر در آقایان رخ می دهد، جوش یا آکنه روی پوست سر و به اصطلاح جوش کف سر است. علت بروز این بیماری پوستی و روش های درمان آن، موضوعی است که ما در این مقاله به آن می پردازیم. پس اگر می خواهید بیشتر از جوش کف سر؛ دلایل و درمان آن بدانید، با ما همراه باشید.

جوش کف سر؛ دلایل و درمان

 

 

تزریق بوتاکس

 

از  چه سنی می توانیم از فواید بوتاکس استفاده کنیم؟

با توجه به گسترش سطح دانش مبنی بر فواید بوتاکس و تبلیغات گسترده درخصوص فواید بوتاکس بر زیبایی صورت، حجم تقاضا برای استفاده از آن روز به روز بیشتر می شود. این علاقه نه تنها در بزرگسالان و میانسالان که در جوانان و حتی نوجوانان نیز دیده می شود ولی سوال این است که آیا استفاده از فواید بوتاکس به سن و سال ما مربوط می شود؟ بر اساس آخرین گزارش  مربوط به سازمان غذا و دارو آمریکا امکان استفاده از فواید بوتاکس برای افراد زیر 18 سال مجاز شمرده نمی شود به این دلیل که استفاده از بوتاکس به عنوان یک شیوه درمانی مربوط به ده سال گذشته می باشد و تحقیقات در خصوص عوارض بوتاکس در سنین مختلف هنوز ادامه  دارد. علاوه بر آن زیر سن 18 سال، عضلات هنوز قابلیت ترمیم داشته و خطوط چین و چروک هنوز به صورت عمیق در نیامده اند و در صورت وجود چین و چروک های کم با استفاده از درمان های سبک خانگی نیز می توان آن را انجام داد. از طرفی دیگر این نظریه که فواید بوتاکس مربوط به سنین میانسالی است هم این روزها طرفداری ندارد. از آنجا که پیشگیری همواره بهتر از درمان است و چه بخواهیم و نخواهیم با افزایش سن خطوط پیشانی و دور چشم و ... نمایان می شود توصیه پزشکان زیبایی بر این است که افراد می توانند از حدود سن سی سالگی به بعد  استفاده از بوتاکس را نه به منظور درمان که به منظور پیشگیری شروع نمایند.


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]