برداشتن خال

برداشتن خال

برداشتن خال از جمله دغدغه های زیبایی برای افرادی است که وجود انواع خال ها بر روی صورت یا بدن خود را نوعی معضل می دانند. برداشتن خال جز در موارد خاص جنبه زیبایی دارد و حتما باید توسط متخصصان زیبایی صورت بگیرد. برداشتن خال و مراقبت های پس از برداشتن خال از جمله موضوعات این مقاله است.

نکته اولی که درباره برداشتن خال باید بدانید این است که خال های صورت و بدن انواع مختلفی دارند که این موضوع در هنگام برداشتن این خال ها مهم و ضروری است.

 

برداشتن خال های مادرزادی

خال های بدن انواع مختلفی دارند که یکی از این نوع خال ها، خال های ملانوسیتی هستند که به رنگ قهوه ای دیده می شوند. این نوع خال ها می توانند مادرزادی باشند یا در گذر زمان به وجود بیایند. خال های مادرزادی باید قبل از برداشته شدن توسط متخصص پوست و زیبایی از لحاظ های مختلف بررسی شوند. زیرا برخی از این خال بدخیم هستند و دچار تغییرات ظاهری مشهودی نیز می شوند و حتماً باید برداشته شوند؛ به عبارت دیگر برداشتن خال های بدخیم بیش از آن که جنبه زیبایی داشته باشد، جنبه سلامتی دارند.

 

 

 برداشتن خال هایی که در گذر زمان ظاهر می شوند

معمولاً این نوع خال ها با آغاز دهه سوم زندگی فرد ظاهر می شوند و شایع ترین زمان ظاهر شدن این خال ها بین 30 تا 60 سالگی است. این نوع خال ها نیز حتماً باید توسط متخصص پوست و زیبایی مورد معاینه قرار بگیرند و تمامی معاینات لازم بر روی راین نوع خال ها انجام شود.

 

 برداشتن خال با لیزر

پس از آن که نوع خال مشخص شد و تمام معاینات لازم بر روی آن صورت گرفت، نوبت آن است تا پزشک متخصص پوست و زیبایی نوع عمل برداشتن خال را انتخاب کند. معایناتی که بر روی خال مورد نظر برای برداشتن صورت می پذیرد، این موضوع را نیز روشن می کند که چه برداشتن خال باید از چه طریقی باشد.

یکی از راه های برداشتن خال لیزر است که در این روش با دستگاه لیزر و معمولا در چند مرحله خال مورد نظر را با لیزر می سوزانند. 

 

عوارض جانبی برداشتن خال با لیزر

برداشتن خال با لیزر عوارض جانبی آنچنانی ای ندارد و معمولا قرمزی و تیرگی بعد از لیزر کردن بر روی پوست باقی می ماند که آن هم در گذر زمان رفع می شود. در صورت نیاز پزشک متخصص دارو هایی برای کاهش این التهاب و تیرگی پوست تجویز می کند.

 

برداشتن خال با جراحی

گفته شد که معاینات لازم بر روی خال نشان می دهد که خال را باید لیزر کرد یا برای برداشتن آن باید از جراحی کمک گرفت. معمولا خال های گوشتی برای نتیجه گیری بهتر باید جراحی شوند. جراحی برداشتن خال یک عمل سرپایی محسوب می شود و تنها به داروی بی حسی موضعی نیاز و معمولاً طول جراحی از 20 دقیقه تجاوز نمی کند.

 

عوارض جانبی برداشتن خال با جراحی

این نوع عمل برای برداشتن خال نیز جز اسکار به جا مانده از جراحی هیچ عوارض جانبی دیگری ندارد و برای اینکه جای اسکار بر روی پوست فرد باقی نماند، پزشک متخصص از پمادها و انواع داروهای لازم برای تجویز به بیمار استفاده می کند.

 

در پایان می توانید ویدئوی زیر را که شامل سخنان خانم دکتر هدایت درباره برداشتن خال است را ببینید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]