تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل و فیلر 2

ژل و فیلرهای Belotero چیست؟

Belotero یک سری کامل از پرکننده های پوستی یا فیلرها است که از اسید هیالورونیک (HA) به عنوان ماده فعال خود استفاده می کند. در میان جراحان پلاستیک و متخصصان پوست، HA به عنوان "جام مقدس" برای پوست جوان شناخته شده است زیرا توانایی آن در کاهش طبیعی ظاهر خطوط و چین و چروک در پوست صورت و ایجاد حجم و افزایش کانتور برای لب ها است.


اسید هیالورونیک به طور طبیعی در سراسر بدن انسان یافت می شود و نیز برای تأمین و آبرسانی به ساختارهای مهم مانند مفاصل و پوست استفاده می شود. از آنجا که برای بدن طبیعی است، تزریق های Belotero به راحتی پذیرفته شده و در ساختار پوست ادغام می شوند و برای مدت طولانی در جای خود باقی می مانند..
از Belotero انواع مختلف با اثرات متفاوتی جهت اهداف درمانی مختلف درهر فرد طراحی شده است. صورت دارای مناطق مختلف با ضخامت پوست و ویژگی های پیری و افت حجم متفاوت دارد و البته پوست هر فردهم متفاوت است. Belotero این انعطاف پذیری را به شما می دهد تا بتواند درمان شما را متناسب با نیازها و نگرانی های خاص شما تنظیم کند.

 

تزریق ژل و فیلر


Belotero Soft: برای صاف کردن خطوط و چروک های ظریف، مانند خطوط اطراف دهان، خطوط پیشانی و "پاهای کلاغ"
Belotero Lips Shape، و Belotero Lips Contour: دو محصولی که مخصوص کانتورینگ لب و افزایش حجم آن طراحی شده است.
Belotero balance : این فیلر یکی از بهترین فیلرهای مورد استفاده جهت بهبود تیرگی و فرورفتگی زیر چشم هاست هم چنین برای بهبود خطوط و چین و چروک های متوسط تا عمیق، مانند خطوط اطراف دهان، خطوط اخم، خطوط بینی - لبه بینی (خطوط بینی تا گوشه های دهان) و خطوط ماریونت (خطوط گوشه دهان) هم به کار می رود.
Belotero Intense: به طور خاص برای خطوط عمیق و چین های عمیق مانند خطوط بینی تا حدی شدید و خطوط ماریون طراحی شده است.
Belotero volume: برای برجسته کردن و فرم دادن به مناطقی که دچار کاهش حجم مربوط به افزایش سن شده اند، مانند گونه ها، شقیقه ها و چانه به کار می رود.

 

ژل و فیلرهای Beletero چگونه کار می کند؟

اثرات جوان سازی پوست محصولات HA مانند Belotero چشمگیر است. حجم تزریق اغلب به تنهایی لیفت و پشتیبانی مورد نیاز را فراهم می کند، اما مایعات طبیعی بدن را نیز جذب می کند (1000 برابر حجم خود). این علاوه بر اینکه لیفت اضافی را فراهم می کند، Belotero را به یک مرطوب کننده عالی تبدیل می کند و اثرات جوان سازی آن را بیشتر می کند.


این اثر طولانی مدت است، زیرا با جلوگیری از اتلاف آب از طریق پوست، به پوست کمک می کند تا رطوبت جوانی را حفظ کند و نه تنها باعث پر شدن خطوط و چین و چروک می شود، بلکه باعث بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می شود که باعث جوان سازی بیشتر صورت می شود. حتی نشان داده شده است که باعث بهبودی زخم و کاهش قرمزی صورت و اگزما می شود.


اثر اصلی جوان سازی پوست Belotero از توانایی HA در تحریک تولید کلاژن طبیعی بدن ناشی می شود، در نتیجه یک ماتریکس پشتیبانی قوی برای بالا رفتن لطافت و استحکام پوست ایجاد می کند.

 

تزریق ژل و فیلر


ژل و فیلرهای Beletero برای چه افرادی مناسب است؟

Belotero برای افراد 18 سال به بالا که دارای سیستم ایمنی سالم هستند مناسب است.
ایمنی Belotero برای زنانی که باردار یا شیرده هستند ، ثابت نشده است.


هر کسی که سابقه آلرژی شدید یا چندگانه داشته باشد، به خصوص به پروتئین های باکتریایی "گرم مثبت"، باید از Belotero خودداری کند. باکتری های گرم مثبت نوعی از میکروب ها هستند که دیواره سلولی ضخیم تری دارند و حاوی نوع خاصی از ماده (معروف به پپتیدو گلیکان) هستند که اگرچه نادر است، می تواند در برخی افراد پاسخ های آلرژیک ایجاد کند. این نوع باکتری ها می توانند عفونت های خاصی مانند ذات الریه و عفونت های پوستی ایجاد کنند.
افرادی که مستعد تشکیل کلوئید یا زخم هایپرتروفیک هستند با احتیاط از درمان های Belotero استفاده کنند.


برای اینکه بتوانید نتیجه کاملی از تزریق داشته باشید حتما به پزشک زیبایی متخصص مراجعه کنید، لذا توصیه می شود همین حالا با کلینیک زیبایی خانم دکتر کوثر هدایت تماس بگیرید.


بسته به کاری که انجام داده اید، کل مراحل معمولاً بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. پس از تزریق، شما می توانید بلافاصله مطب را ترک کنید.
برخی از افراد ممکن است برای بهینه سازی ظاهر مطلوب خود، پس از درمان اولیه به ترمیم یا تکرار تزریق نیاز داشته باشند.
یکی از ویژگی های برجسته Belotero نتایج طولانی مدت در مقایسه با سایر مواد پرکننده مبتنی بر HA است. نتایج معمولاً 9-18 ماه طول می کشد ، بسته به عوامل فردی ، از جمله:


نوع و منطقه درمان ژل و فیلرهای Beletero

Belotero Basic / Balance: برای لب ها و خطوط متوسط ۶ تا ۹ ماه دوام می آورد.
Belotero Soft: برای لب ها و خطوط ریز تا 12 ماه دوام می آورد.
Belotero Intense: برای لب ها و خطوط عمیق تا 12 ماه طول می کشد.
Belotoro volume: برای شقیقه ها و گونه ها تا 18 ماه دوام می آورد.


شدت تغییرات وابسته به سن بیمار است.
سن شما
متابولیسم خاص بدن شما
سبک زندگی شما
و نوع پوست شما در تعیین میزان دوام فیلر تزریقی موثر هست.


نکات ایمنی درمان ژل و فیلرهای Belotero

رایج ترین عوارض جانبی درمان با Belotero عبارتند از: قرمزی، تورم، خارش، کبودی و درد یا حساسیت در ناحیه تزریق. این عوارض در صورت بروز، معمولاً طی 1 تا 2 هفته فروکش می کنند. تغییر رنگ پوست و تشکیل توده نیز ممکن است رخ دهد. در صورت لزوم می توان هیالورونیک اسید را با هیالورونیداز مواجه کرد تا عوارض جانبی را خنثی کند.


پزشک معالج شما قبل از درمان درباره طیف کاملی از عوارض جانبی احتمالی با شما صحبت خواهد کرد.البته تزریق نزد هر کسی قابل اعتماد نیست، خانم دکتر کوثر هدایت به واسطه تجربه زیاد و شناختشان از این نوع محصول مطمئن ترین انتخاب برای شما خواهند بود.


زمان بازیابی ژل و فیلرهای Belotero

Belotero به حداقل زمان بهبودی نیاز دارد. بیشتر افراد می توانند تقریباً بلافاصله پس از تزریق به فعالیت های معمول خود برگردند.
مقداری تورم و کبودی پس از تزریق شایع است و رفع آن ممکن است تا دو هفته طول بکشد. اگر بعد از 2 هفته از نتایج Belotero خود راضی نیستید، می توانید از پزشک خود بخواهید که آن را با هیالورونیداز حل کند.


برخی از اقدامات احتیاطی پس از درمان با ژل و فیلرهای Belotero

12 ساعت پس از درمان از آرایش خودداری کنید.
به مدت 24 ساعت از مصرف الکل خودداری کنید.
از مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی خودداری کنید.
از تحت فشار قرار دادن مناطق تحت درمان خودداری کنید.
به مدت دو هفته از سونا، قرار گرفتن در معرض آفتاب یا اشعه ماورا بنفش و سرمای شدید خودداری کنید.
درصورتی که سابقه تبخال مکرر دارید حتما با پزشکتون مطرح کنید.

 

تزریق ژل و فیلر


ژل و فیلرهای Perfectha چیست؟

Perfectha نوعی از پرکننده های پوستی تزریقی ساخته شده از اسید هیالورونیک است که در اروپا و آمریکای جنوبی موجود است و مشابه مارک های معروف تری مانند Juvéderm و Restylane است.
پنج محصول مختلف Perfectha با قوام مختلف وجود دارد.


Perfectha FineLines و Perfectha Complement مواد تزریقی رقیق تری برای پر کردن خطوط سطحی هستند.
Perfectha Derm برای خطوط عمیق تر و فرورفتگی های پوستی است.
Perfectha Deep و Perfectha Subskin نسخه های غلیظتری برای افزایش حجم و بهبود نگرانی های ساختاری مانند خط فک و شکل بینی و زاویه سازی گونه و چانه هستند.
پزشک زیبایی متخصص همچون خانم دکتر کوثر هدایت مناطق مورد نظر شما را ارزیابی کرده و تصمیم می گیرد که در کجا می توانید از حجم اضافی یا فرم دهی بهره مند شوید. یک درمان Perfectha می تواند شامل پر کردن چین و چروک ها، مانند پنجه کلاغی های دورچشم، خطوط اخم، خطوط عمودی بالای لب یا بارکد لاین باشد. فرم دادن و حجیم تر شدن لبها یا گونه ها ؛ تغییر شکل بینی؛ یا تزریق و برجسته سازی چانه و زاویه فک.
نام عمومی ژل و فیلرهای Perfectha ژل اسید هیالورونیک غیر حیوانی متقابل (فناوری E-brid)است.


ژل و فیلرهای Perfectha حاوی چه چیزهایی است؟

Perfectha حاوی ژل اسید هیالورونیک دو فازی غیر حیوانی تثبیت شده با اندازه ذرات ژل متفاوت برای درمان موارد مختلف است. هر نوع حاوی 20 میلی گرم در میلی لیتر اسید هیالورونیک است. به عنوان مثال ، Perfectha Complement حاوی 180000 ذره ژل در میلی لیتر است و برای درمان چین و چروک های سطحی مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که Perfectha Deep حاوی 8000 ذره ژل در میلی لیتر است و برای درمان چین و چروک های عمیق و خطوط گونه، چانه و لب ها استفاده می شود.


ژل و فیلرهای Perfectha چگونه ساخته می شود؟

با تخمیر باکتری های اصلاح شده بیوتکنولوژی بدست می آید.
Perfectha از فناوری E-brid استفاده می کند، یک فرایند اتصال متقابل که به القای تشکیل پیوندهای کووالانسی بین ذرات اسید هیالورونیک کمک می کند. محصول نهایی دارای سطوح غیرقابل شناسایی عامل اتصال متقابل (BDDE) است.


آیا قبل از تزریق ژل و فیلرهای Perfectha آزمایش پوستی لازم است؟

خیر قبل تزریق تست آلرژی نیازی نیست.
ولی افرادی که نسبت به مشتقات اسید هیالورونیک یا اسید هیالورونیک حساسیت زیادی دارند، افرادی که از واکنش های شدید آلرژیک رنج می برند و افرادی که به دنبال درمان دچار واکنش های التهابی شدید می شوند نباید از تزریق ژل و فیلرهای Perfectha استفاده کنند.


ژل و فیلرهای Perfectha موقت است یا دائمی؟

اسید هیالورونیک طی چند ماه کاملاً در داخل پوست تجزیه می شود و در نهایت هیچ اثری از ماده پر کننده باقی نمی ماند. نتایج درمان ممکن است بین چهار تا دوازده ماه طول بکشد.


مدت زمان اثر ژل و فیلرهای Perfectha

نتایج حاصل از درمان پرفکتها بسته به محصول خاص مورد استفاده و اندیکاسیون تحت درمان، به طور معمول بین چهار تا هجده ماه طول می کشد. اسید هیالورونیک با گذشت زمان با خیال راحت توسط بدن جذب می شود.


عوارض جانبی گزارش شده ژل و فیلرهای Perfectha

اریتم گذرا (قرمزی)، تورم، درد، خارش، تغییر رنگ یا حساسیت به لمس در محل درمان. حساسیت نیز ممکن است افزایش یابد، اما این باید طی یک یا دو روز پس از درمان خود به خود برطرف شود. برطرف شدن تورم و حساسیت در لب ها ممکن است طولانی تر باشد زیرا حساسیت این ناحیه درمانی بیشتر است.
برای اینکه از تزریق ژل و فیلرها، نوع و طریقه تزریق آنها اطمینان داشته باشید و با خیال راحت چهره زیبای خود را زیبا ترکنید، همین الان با کلینیک خانم دکتر کوثر هدایت تماس بگیرید.

 

مقاله تزریق ژل و فیلر 1 

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]