حلقه های تیره زیر چشم

حلقه های تیره زیر چشم (بخش اول)

چه عواملی باعث ایجاد حلقه های تیره زیر چشم شما می شود؟

 سیاهی زیر پلک های پایین در زنان و مردان شایع است. سیاهی دور چشم باعث می شود پیرتر از سن خود ظاهر شوید. خلاص
شدن از آنها دشوار است.
تیرگی زیر چشم در افرادی دیده می شود که:
سالمند هستند.
دارای استعداد ژنتیکی به این شرایط (hyperpigmentation)
از گروه های قومی غیر سفید پوست هستند (رنگ پوست تیره تر مستعد ابتلا به هایپرپیگمنتیشن در اطراف چشم است)
اگرچه خستگی منطقی ترین توضیح در مورد این بیماری به نظر برسد، اما تعدادی از عوامل می توانند باعث سیاهی تیرگی زیر چشم شوند. در بیشتر موارد، هیچ جای نگرانی نیستند و نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است توضیحات خانم دکتر کوثرهدایت بخوانید.

حلقه های تیره زیر چشم 


چه عواملی باعث سیاهی حلقه می شود؟

 تعدادی از عوامل موثر در ایجاد سیاهی چشم وجود دارد. برخی از دلایل عمده این موارد عبارتند از:


- خستگی
خواب زیاد، خستگی مفرط یا فقط چند ساعت می تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود. کمبود خواب می تواند باعث کدر شدن و رنگ پریدگی پوست شما شود، این امر باعث می شود تا بافت های تیره و رگ های خونی زیر پوست شما نمایان شوند.
کمبود خواب همچنین می تواند باعث ایجاد مایعات در زیر چشم شما شود و باعث پف کردگی آنها شود. در نتیجه، تیرگی هایی که می بینید ممکن است در واقع سایه هایی باشد که توسط پلک های پف کرده شما ایجاد شده است.


- سن
پیری طبیعی یکی دیگر از دلایل عمده سیاهی تیرگی زیر چشم شما است. هرچه پیرتر می شوید، پوست نازک می شود. همچنین چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست را از دست می دهید. با وقوع این امر، رگهای خونی تیره در زیر پوست شما بیشتر نمایان می شوند و باعث تیرگی ناحیه زیر چشم می شوند.


- خستگی چشم
خیره شدن به صفحه تلویزیون یا رایانه می تواند چشم شما را تحت فشار قرار دهد. این فشار می تواند باعث بزرگ شدن رگ های خونی اطراف چشم شما شود. در نتیجه، پوست اطراف چشم شما می تواند تیره شود.


- آلرژی
واکنش های آلرژیک و خشکی چشم می تواند باعث ایجاد تیرگی شود. هنگامی که شما یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین ها را به عنوان پاسخی به باکتری های مضر ترشح می کند. به غیر از ایجاد علائم ناخوشایند - از جمله خارش، قرمزی و پف کردگی چشم - هیستامین همچنین باعث گشاد شدن رگ های خونی و دیده شدن آن در زیر پوست می شود.

آلرژی همچنین می تواند اشتیاق شما به مالش و خاراندن پوست خارش دور چشم را افزایش دهد. این اقدامات می توانند علائم شما را بدتر کنند، باعث التهاب، تورم و شکسته شدن رگ های خونی شوند. این می تواند سایه های تیره زیر چشم شما ایجاد کند.


- کمبود آب بدن
کمبود آب بدن یکی از دلایل عمده سیاهی تیرگی زیر چشم شما است. وقتی بدن شما به میزان مناسب آب دریافت نمی کند، پوست زیر چشم شما کدر به نظر می رسد و چشمان شما فرورفته به نظر می رسد. این به دلیل نزدیکی آنها با استخوان زیرین است.


- قرار گرفتن در معرض نور خورشید
قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می تواند باعث تولید بیش از حد ملانین در بدن شود، رنگدانه ای که رنگ پوست شما را تأمین می کند. آفتاب زیاد - به ویژه برای چشم شما - می تواند باعث تیره شدن رنگدانه ها در پوست اطراف شود.


- ژنتیک
سابقه خانوادگی نیز در ایجاد تیرگی زیر چشم شما نقش دارد. این می تواند یک ویژگی ارثی باشد که در اوایل کودکی دیده می شود، و ممکن است با افزایش سن یا به تدریج ناپدید شود. استعدادها برای سایر شرایط پزشکی - مانند بیماری تیروئید - همچنین می تواند منجر به تیرگی زیر چشم شما شود.

 حلقه های تیره زیر چشم


درمان های خانگی

 درمان تیرگی چشم به علت اصلی بستگی دارد. با این حال، برخی از داروهای خانگی وجود دارد که می تواند به مدیریت این بیماری کمک کند.البته توسعه می شود حتما با پزشک متخصصمشورت کنید زیرا احتمال دارد تیرگی را تشدید کند.اگرچه خانم دکترکوثر هدایت این موارد را اینجا توضیح می دهند ولی قبل از هر اقدامی بهتر است از ایشان مشورت بگیرید.


برخی از متداول ترین روش ها خانگی عبارتند از:


- کمپرس سرد بزنید.
کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم و کوچک شدن رگهای خونی کمک کند. این می تواند ظاهر پف را کاهش دهد و به از بین بردن سیاهی تیرگی کمک کند. چند تکه یخ را در یک دستشویی تمیز بپیچید و به چشم خود بمالید. همچنین می توانید یک پارچه شستشو را با آب سرد مرطوب کرده و به مدت 20 دقیقه آن را به پوست زیر چشم خود بمالید. در صورت گرم شدن پارچه یا ذوب شدن یخ، این روند را تکرار کنید.
بیشتر بخوابید رسیدن به خواب می تواند به کاهش ظاهر سیاهی چشم نیز کمک کند. کمبود خواب می تواند باعث رنگ پریدگی پوست شما شود و تیرگی سیاه را بیشتر نمایان کند. هفت تا هشت ساعت استراحت به خود اجازه دهید تا از ظاهر شدن سیاهی حلقه جلوگیری کند.


- سر خود را در هنگام خواب با چند بالش بالا ببرید.
در حالی که کمبود خواب می تواند در تولید کیسه های تیره زیر چشم شما نقش داشته باشد، اما گاهی اوقات این نحوه خوابیدن است که تیرگی زیر چشم را تشدید می کند. سر خود را با چند بالش بالا ببرید تا از جمع شدن مایعات در زیر چشمان شما جلوگیری کند که باعث پف کردن و متورم شدن آنها نشود.


- کیسه های چای خیس کنید.
استفاده از چای کیسه های سرد روی چشم می تواند ظاهر آنها را بهبود بخشد. چای حاوی کافئین و آنتی اکسیدان است که می تواند به تحریک گردش خون ، کوچک شدن رگ های خونی و کاهش احتباس مایعات در زیر پوست کمک کند. دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت پنج دقیقه در آب گرم خیس کنید. بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال خنک شوند. پس از سرد شدن، کیسه های چای را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی چشمان بسته خود قرار دهید. پس از برداشتن، چشمان خود را با آب خنک بشویید.


- استفاده از ماسکهای خانگی همچون ماست، خیارو...


- پنهان کردن با آرایش.
گرچه آرایش و مواد آرایشی سیاهی چشم را درمان نمی کنند، اما می توانند به پنهان کردن آنها کمک کنند. کانسیلرها می توانند نشانه های تیره را بپوشانند بنابراین با رنگ طبیعی پوست شما ترکیب می شوند. با این حال، مانند هر نوع محصول موضعی یا آرایش، از مراقبت های مناسب استفاده کنید. برخی از محصولات می توانند علائم شما را بدتر کنند و ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد کنند. اگر علائم نامنظم ناشی از درمان موضعی را شروع کردید، بلافاصله استفاده را متوقف کنید و با پزشک خود مشورت کنید.
تغذیه مناسب و استفاده از میوه و سبزیجات در وعده های غذایی می تواند به عدم تیرگی دور چشم کمک کند.


لازم به ذکر است روشهای خانگی موقتی هستند و ادامه دار نخواهند بود، لذا ما در کلینیک زیبایی خانم دکتر کوثر هدایت منتظر شما هستیم.

 ادامه دارد...

 

مقاله: حلقه های تیره زیر چشم (بخش دوم)

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی

 


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]