تزریق ژل و فیلر پوستی

تزریق ژل و فیلر

آیا می دانید بسیاری از علائم بارز پیری را می توان با تزریق ژل کاهش داد؟ بافت های صورت، خطوط اطراف بینی و دهان و گونه ها با گذشت زمان عمیق تر می شوند که تزریق ژل چین و چروک های توخالی را حجیم میکند، استفاده از تزریق ژل می توانند ظاهری جوانتر برای فرد ایجاد کند. در مورد درمان های تزریق ژل در زیر اطلاعات بیشتری در اختیاراتان خواهیم گذاشت.

تزریق ژل چیست؟

پرکننده های پوستی یا فیلرها موادی مانند ژل هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت، چین و چروک های نرم سطحی یا عمیق در زیر پوست تزریق می شوند. سالانه بیش از 1 میلیون زن و مرد از این روش درمانی محبوب کلاژن سازی یا تقویت جوان سازی چهره استفاده می کنند، که می تواند روشی مقرون به صرفه برای جوان تر به نظر رسیدن بدون جراحی یا خرابی باشد.

(مقاله: تزریق ژل)

چگونه تزریق ژل می توانند ظاهر را تغییردهد؟

در حالی که تزریق ژل به عنوان "فیلرهای چین و چروک" شناخته می شوند، اما آنها می توانند کارهای بیشتری به جز صاف کردن چین و چروک انجام دهند، اگرچه در این مورد نیز عالی هستند! در اینجا چند مورد از رایج ترین مواردی که فیلرهای پوستی می توانند به شما کمک کنند را ذکر می کنیم:

خطوط اطراف بینی و دهان را صاف کنید (خطوط ماریونت، خطوط لبخند و...)

تقویت و بازگرداندن حجم به گونه ها یا شقیقه ها

خطوط عمودی بالای لب یا بارکدلاین را کاهش می دهد.

لب ها را برجسته می کند.

چین و چروکهای صورت را صاف می کند.

تقارن را در بین ویژگی های صورت بهبود بخشد.

علاوه بر این همان‌طور که ذکر شد فیلرها در صورتی که از مواد مرغوبی ساخته شده باشند منجر به تحریک کلاژن سازی و جذب آب توسط بافت های خود بدن میشوند. در نتیجه پوست سفت تر و شفاف تر به نظر میرسد.

 

تزریق ژل و فیلر پوستی

 

ژلها ها با چه موادی ساخته می شوند؟

ژلها با تأیید FDA انواع مختلفی دارد که جراحان زیبایی از آن استفاده می کنند. به طور کلی، ژلها بر اساس ماده ای که از آن ساخته می شوند، طبقه بندی می شوند. همیشه مطمئن شوید ژلی که پزشک شما استفاده می کند دارای تأیید FDA  است، ژلهای دارای مجوزفقط از طریق یک پزشک متخصص، مانند یک متخصص پوست یا پزشک معتبر در دسترس هستند. در کلینیک دکتر کوثر هدایت انواع آن براساس هزینه مورد نظر افراد تحت دسترس است.

اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که از قبل در پوست شما یافت می شود.این اسید به سفت ترشدن  لیفت و آبرسانی پوست کمک می کند. فیلرهای HA معمولاً نرم و مانند ژله هستند. اثرات پرکندگی آنها موقت است، 6 تا 12 ماه بیشتر در بدن دوام ندارند. بدن فیلر های معتبر را بطورطبیعی جذب می کند. اکثر فیلرهای HA با لیدوکائین تزریق می شوند. تا درد وناراحتی حین و بعد تزریق به حداقل برسه.

فیلرهای تأیید شده توسط FDA شامل موارد زیر است:

Juvéderm

Restylane

Belotero Balanc

فیلرهای مورد تایید CE  اروپا شامل موارد زیر است:

Perfecta

Aliaxin

Idea

فیلر های استاندارد برای تزریق به صورت یک سی سی در بسته بندی اکبند و استریل جداگانه هستند و هر فیلر باید برای شخص شما و جلوی خود تو ن باز شود و مورد تزریق قرار گیرد.

کلسیم هیدروکسی اپاتیت (CaHA)

کلسیم هیدروکسی اپاتیت همچنین یک ماده طبیعی است که در استخوانهای ما یافت می شود. هنگام استفاده در تزریق ژل، ذرات کلسیم تقریباً میکروسکوپی بوده و در ژل صاف معلق می شوند. قوام یک پرکننده CaHA بیشتر از یک فیلر اسید هیالورونیک است و به طور معمول نیز ماندگاری بیشتری دارد، درمورد بیشتر بیماران در حدود 12 ماه است. کلسیم هیدروکسی اپاتیت همچنین به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک می کند و به طور معمول برای خطوط و چین و چروک های عمیق تر مورد استفاده قرار می گیرد. ژلهای CaHA تأیید شده توسط FDA شامل Radiesse است.

اسید پلی- L- لاکتیک

اسید پلی- L- لاکتیک یک ماده سازگار با بدن است (یعنی استفاده از آن در بدن بی خطر است) ، این ماده سالهاست که در وسایل پزشکی مانند بخیه های قابل حل استفاده می شود. محصولات اسید پلی- L- لاکتیک از نظر فنی به عنوان "محرک کلاژن" طبقه بندی می شوند، زیرا مکانیسم اصلی آنها برای صاف کردن خطوط ریز ، کمک به پوست شما در بازسازی کلاژن طبیعی است. ژل پرکننده ، چند روز پس از درمان از بین می رود. اسید پلی- L- لاکتیک به طور معمول برای درمان چروک های عمیق تر صورت استفاده می شود و نتایج می توانند بیش از 2 سال به طول انجامد.

تزریق چربی اتولوگ (پیوند چربی صورت)

تزریق چربی اتولوگ تنها درمان پرکننده تزریقی است که نیاز به جراحی دارد ، اما نتایج می تواند برای سالهای طولانی ادامه یابد. چربی خود شما از ناحیه دیگری برداشت می شود (اتولوگ  یعنی  از "همان شخص") ، به طور معمول با استفاده از لیپوساکشن. سپس چربی خالص شده و به صورت تزریق می شود تا به بازگرداندن حجم در گونه ها ، شقیقه ها پلک های پایین یا مناطق دیگر کمک کند. تزریق چربی برای انجام ایمن و رسیدن به نتایج عالی به تخصص احتیاج دارد و فقط باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود.

 

(مقاله: تزریق چربی برای جوان سازی)

 

تزریق ژل و فیلر پوستی

 

انتخاب متخصص مناسب برای تزریق ژل چگونه است؟

هنگام انتخاب پزشک، بررسی خود را دقیق انجام دهید و تصمیم خود را در مورد پزشک متخصص انجام دهید. درمان فیلر غیرجراحی هنوز یک روش پزشکی است که نیاز به آموزش، دانش و مهارت برای اطمینان از درمان ایمن و نتایج طبیعی دارد. پزشک متخصص با دانش گسترده در مورد آناتومی صورت، چشم زیبایی شناختی و مهارت و دقت درجراحی کار خود را باید انجام دهد.

هر کس را انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که او پیشینه اثبات شده در جراحی زیبایی و همچنین آموزش و تجربه قابل توجهی را در زمینه تزریق ژل دارد. بخواهید قبل و بعد  عکسهای بیمارانش را ارائه دهد.

در کلینیک دکتر کوثر هدایت از نزدیک می توانید عکسها و نظرات بیماران را بررسی کنید و با اطمینان 100% تزریق زیبایی خود را انجام دهید.

در طول درمان چه انتظاری از پزشک خود دارید؟

تزریق ژل بدون جراحی است و به طور معمول در طی مراجعه به مطب انجام می شود. درمان اولیه شما با یک مشاوره آغاز می شود، ما در کلینیک دکتر کوثر هدایت در کنار شما هستیم تا نگرانی های شمارا برطرف کنیم .

مشاوره قبل از درمان

در طول مشاوره، جراح زیبایی شما نگرانی شما را از بین خواهد برد و تاریخچه پزشکی شما را بررسی می کند. در حالی که خطرات ناشی از تزریق ژل حداقل است، شما باید قبل از شروع درمان، سابقه پزشکی خود را کاملاً در اختیار پزشک بگذارید، زیرا برخی از آلرژی ها، شرایط پوستی و عصبی یا داروها می توانند ایمنی یا نتایج شما را به خطر اندازند. به عنوان مثال، در صورت مصرف NSAID ها (مثلاً آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن) یا رقیق کننده خون مثل اسپیرین یا وارفارین، باید به پزشک زیبایی خود اطلاع دهید.

مراحل انجام تزریق ژل

قبل از تزریق ژل، با پماد بی حسی بی حس میشود سپس ناحیه مورد نظررا تمیزواستریل می کنیم و ممکن است قبل از تزریق بی حسی موضعی نیزبه شما تزریق شود، که برای به حداقل رساندن ناراحتی در طول و بعد از درمان به شما کمک می کند. سپس پزشک شما مقدار دقیقی از ژل را به صورت استراتژیک زیر پوست تزریق می کند.

بسته به محصول و نواحی تحت درمان، باید بلافاصله پس از دریافت تزریق ژل متوجه نتایج آن شوید. برخی از بیماران کبودی و تورم خفیفی را تجربه می کنند ، اما اینها موقتی هستند و باید طی روزهای بعد از درمان فروکش کنند. شما می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های عادی خود برگردید، اما جراح زیبایی شما ممکن است از شما بخواهد که یک روز مرخصی از ورزش یا سایر فعالیت های سخت داشته باشید.

چه مدت نتایج به طول می انجامد؟

ماندگاری تزریق ژل به محصول، منطقه درمان و بیمار بستگی دارد. به طور کلی هرچه محصول متراکم تر باشد و هرچه آن عمیق تر تزریق شود دوام بیشتری خواهد داشت اگرچه این یک قانون همیشگی نیست.

برای کسی که برای بار اول قصد انجام فیلر رو دارد فیلرهای هیالورونیک اسید توصیه می شود. اینها معمولاً از 6 تا 18 ماه دوام اثر دارند. تزریق روی لب و زیر چشم بدلیل جنس فیلرهای مخصوص این نواحی کمی سریعتر خاصیت خود را از دست خواهند داد. برخی از فیلرها دوام بیشتری دارند، اما معمولاً در مناطق خاصی مانند گونه ها و چانه تزریق  می شوند.

بخشی از اثر ژل که منجر به جذب آب توسط بافتهای بدن و کلاژن سازی میشود تا آخر عمر باقی می ماند این اثر در برخی مناطق مانند بینی که فیلر دقیقا روی استخوان تزریق میشود بیشتر است.

در تزریق چربی هم بخشی از تزریق به طور نامحدود دوام می یابد. با این حال، برخی از چربی های تزریقی انتظار می رود زنده نمانند و بتدریج طی یکسال جذب شود. تکرار تزریق چربی و ژل ماندگاری آن را بیشتر میکند. در تزریق چربی در ابتدا، پزشک شما می تواند ناحیه درمانی را کمی بیش از حد پر کند تا به تدریج ظاهر طبیعی تری پیدا می کند.   

نتیجه گیری

یک پزشک متخصص با تجربه را انتخاب کنید تا به شما اطمینان دهد که ظاهرتان را زیباتر کند.

همیشه در انتخاب نوع ژلی که تزریق می کنید و فردی که این کار را برایتان انجام میدهد نهایت دقت را داشته باشید تا برای زیباتر شدن سلامتی تان به خطر نیفتد.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد تزریق ژل خودنیاز دارید ، قدم بعدی ملاقات با دکتر کوثر هدایت و گرفتن مشاوره است.

 

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]