انواع مارک بوتاکس

انواع مارک بوتاکس

احتمالاً در مورد بوتاکس شنیده اید، که امروزه در تمام دنیا برای زیبایی و جوانسازی پوست استفاده می شود. اغلب مراجعین، تزریق بوتاکس را به دلیل توانایی صاف کردن  خطوط صورت و جلوگیری ازچین و چروک دوست دارند.

اما آیا می دانید بوتاکس چه انواع دیگری دارد؟ آنها شامل Botox ،Dysport ،Xeomin ،Neuronox و Masport  و dyston هستند و ممکن است یکی از این موارد برای شما مناسب تر باشد. بیایید تفاوت این چند ماده تزریقی را بررسی کنیم.

 

بوتاکس Botox

بوتاکس Botox  یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین ماده  های تزریقی است و دهه هاست که وجود دارد. این محصول ساخت شرکت معتبر آلرگان می باشد. همچنین محبوب ترین ماده تزریقی در کلینیک های تخصصی پوست و زیبایی در سراسر جهان است.

بوتاکس Botox درسال2002 توسط سازمان غذا و دارویی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است.

 

بوتاکس Dysport

بعد از بوتاکس Botox، بوتاکس Dysport شناخته شده ترین ماده تزریقی برای درمان خطوط و چین و چروک است.که این محصول ساخت شرکت معتبر Ibsa می باشد. بوتاکس Dysport درسال 2009 توسط سازمان غذا و دارویی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است.

 اما چه چیزی آن را متفاوت می کند؟ بوتاکس Dysport و بوتاکس Botox هر دو نوروتوکسین هستند، اما مقدار واحدهای مورد نیاز متفاوت باشد. به طور متوسط، بوتاکس Botox دو هفته بعد از تزریق طول می کشد تا نتایج کامل را نشان دهد در حالی که بوتاکس Dysport به دلیل ارائه نتایج سریعتر شناخته شده است. همچنین، بوتاکس Dysport به طور متوسط چهار ماه دوام می آورد.

یکی از بزرگترین تفاوت های بوتاکس Dysport و بوتاکس Botox در تعداد واحدهای مورد نیاز شماست. بوتاکس Dysport بیشتراز بوتاکس Botox رقیق می شود، به این معنی که شما به واحدهای بوتاکس Dysport بیشتری نیاز خواهید داشت. بعلاوه، بوتاکس Dysport هنگام تزریق به دلیل رقیق بودن، واکنش متفاوتی دارد و بیشتر گسترش می یابد، که یک چیز خوب درهنگام درمان نواحی بزرگتر مانند پیشانی است. به بیان ساده، بوتاکس Dysport کاندیدای بهتری برای درمان مناطق بزرگتر است در حالی که بوتاکس Botox برای مناطق کوچک ترجیح داده می شود.

 

تفاوت  بوتاکس Dysport  در مقابل بوتاکس Botox چیست؟

بوتاکس Botox نام تجاری سم بوتولینوم نوع A خاص است که آنابوتولینوم توکسین (A (ONA نامیده می شود.

 بوتاکس Dysport نام تجاری سم بوتولینوم نوع A دیگر است که (abobotulinumtoxinA (ABO نامیده می شود.

 بوتاکس Botox برای اولین بار در سال 2002 برای استفاده در لوازم آرایشی و در سال 2009 برای تزریق های زیبایی مورد استفاده قرار گرفت.

هر دو با انسداد سیگنال های عصبی به عضلات کار می کنند اما به طرز متفاوتی تولید می شوند و پروتئین های غیر سمی حاصل از آنها باعث می شود که قدرت های مختلفی داشته باشند و احتمالاً تفاوت در طول مدت یا شروع اثر آنها باشد.

در بیشتر مطالعات از نسبت 2.5: 1 استفاده شده است ، یعنی 25 واحد بوتاکس Dysport تقریباً همان عملکرد 10 واحد بوتاکس Botox را دارند. برخی مطالعات نشان داده اند که بوتاکس Dysport سریعتر کار می کند ، بیشتردوام می آورد و کمتراز بوتاکس Botox درد دارد. با این حال، این نتایج باید با احتیاط تفسیر شود.

بوتاکس Dysport و بوتاکس Botox هردو از نظر FDA مورد تأیید FDA هستند. برای درمان دیستونی دهانه رحم و اسپاستیسیته در بزرگسالان و اسپاستیسیته اندام فوقانی و تحتانی در نوجوانان و کودکان  بالاتر از 2 سال کاربرد دارند، بوتاکس همچنین برای درمان میگرن مزمن تأیید شده است. تعریق بیش از حد یا هیپرهیدروز زیر بغل و کف دست و پا، اختلال عملکرد مثانه و بی اختیاری ادرار همراه با برخی شرایط عصبی؛ بلفارواسپاسم و استرابیسم از دیگر کاربردهای این دارو می باشد.

اگرچه بوتاکس Dysport و بوتاکس Botox هر دو نوعی سم بوتولینوم هستند، اما به دلیل تفاوت درساخت، محتوای پروتئین غیرسمی آنها متفاوت است. این بدان معنی است که چندین شباهت اما تفاوت جزئی بین این دو محصول وجود دارد.

 

مقاله: بوتاکس چیست؟

 

دوز بوتاکس Dysport به همان مقدار بوتاکس Botox است؟

خیر، همه دوزها خاص محصول خودشان هستند و قابل تعویض نیستند.

ویال های چند منظوره بوتاکس Botox (برای موارد دیگر به غیر از مصارف زیبایی) حاوی 100 یا 200 واحد ONA در هر ویال است که با 0.9٪ کلرید سدیم رقیق می شود تا یک واحد از پیش تعیین شده در هر میلی لیتر مصرف شود. محلول باز مانده را می توان در یخچال نگهداری کرد اما باید ظرف 24 ساعت استفاده شود.

واحدهای قدرت هر سم بوتولینوم برای تزریق مخصوص آن روش خاص آماده سازی و سنجش شده است. 50 واحد بوتاکس Botox با 50 واحد بوتاکس Dysport برابر نیست. دوزهای مصرفی و توصیه های تجویز شده برای محصولات باید همیشه رعایت شوند. هنگام استفاده از محصول سم بوتولینوم همیشه باید از کمترین دوز توصیه شده استفاده شود. به همین دلیل اغلب بعد از دوهفته که تاثیر درمان مشخص شد بیمار ویزیت میشود تا در صورت لزوم ترمیم و تزریق مجدد انجام شود.

 

آیا بوتاکس Dysport از بوتاکس Botox موثرتر است؟

یک آزمایش، با حمایت مالی شرکت سازنده بوتاکس Dysport، نشان داد که بوتاکس Dysport برای مدت طولانی تری از بوتاکس Botox در شرکت کنندگان با خطوط پیشانی شدید (خطوط افقی پیشانی) اثر می کند. در این آزمایش، از نسبت واحد به واحد 2.5: 1 (یعنی 25 واحد بوتاکس Dysport معادل 10 واحد بوتاکس Botoxدر نظر گرفته شد) استفاده شد.

در یک آزمایش بیشتر مشخص شد که بوتاکس Dysport سریعتر کار می کند و از نظر تزریق درد بسیار کمتری نسبت به بوتاکس Botox دارد.

 

انواع مارک بوتاکس

 

آیا بوتاکس Botox بیشتر از بوتاکس Dysport دارای علائم تایید شده توسط FDA است؟

بله ، بوتاکس Botox علائم تایید شده بیشتری نسبت به بوتاکس Dysport دارد.

بوتاکس Botox آرایشی و بهداشتی از طرف FDA تأیید شده است تا به طور موقت ظاهر و خطوط اخم متوسط تا شدید در اطراف چشم (پنجه کلاغی) را در بزرگسالان بالای 18 سال بهبود بخشد.

بوتاکس Botox برای اختلال عملکرد مثانه  و مثانه نروژنیک (مثانه پرکار و بی اختیاری ادرار همراه با یک بیماری عصبی (مانند آسیب نخاع یا مولتیپل اسکلروزیس)، میگرن مزمن (۱۵ روز در ماه با سردرد به مدت 4 ساعت در روز یا بیشتر) و اسپاستیسیته مورد تایید FDA است. در اسپاستیسیته اندام فوقانی و تحتانی در نوجوانان و کودکان 2 ساله و بالاتر تایید شده است. در هایپرهیدروزیس زیر بغل (تعریق زیاد)، بلفارواسپاسم و استرابیسم و دیستونی گردن رحم نیز مورد تایید است.

برای برخی موارد، محدودیت سنی پایین تری برای استفاده وجود دارد.

بوتاکس Dysport برای درمان خطوط گلابلا، دیستونی گردن رحم، اسپاستیسیته در بزرگسالان و اسپاستیسیته اندام فوقانی و تحتانی در نوجوانان و کودکان 2 ساله و بالاتر  از سوی سازمان FDA تأیید شده است.

در کلینیک خانم دکتر کوثر هدایت از بوتاکس Dysport استفاده می شود که جز بهترین انواع می باشد، بهتر است همین الان با کلینیک خانم دکتر کوثر هدایت تماس بگیرید.

 

مقاله: فواید بوتاکس

 

جزئیات مربوط به بوتاکس Xeomin

بوتاکس Xeomin یکی از جدیدترین مواد تزریقی در بازار است، اما بر اساس مبانی مشابه بوتاکس Botox و بوتاکس Dysport ساخته شده است. این محصول ساخت شرکت Merz می باشد. بوتاکس Xeomin درسال2011 توسط سازمان غذا و دارویی  آمریکامورد تایید قرار گرفته است.

بوتاکس Xeomin از همان اجزای بوتاکس Botox و بوتاکس Dysport تشکیل شده است و هر سه ماده شباهت زیادی با هم دارند. با این حال بوتاکس Xeomin سم خالص تری است و پروتئین پیچیده ی کم تری دارد ولی بخش فعال هر سه ماده یکسان است بنابراین بوتاکس Xeomin همانند بوتاکس Botox و بوتاکس Dysport عمل می کند. برخلاف بوتاکس Botox و بوتاکس Dysport ، بوتاکس Xeomin پروتئین آلبومین ندارد که این موضوع باعث می شود مولکول های آن به صورت اشباع شده نگه داری شوند و امکان واکنش های آلرژیک آن کم تر شود. به علاوه بوتاکس Xeomin را می توان قبل از بازسازی در دمای اتاق نگه داشت؛ برخلاف بوتاکس Botox که حتما باید در یخچال یا فریزر نگه داری شود و حتی در انتقال botox و Dysport رعايت شرایط زنجیره سرما ضروري است.

برای کسانی که حساسیت یا آلرژی به پروتئین البومین انسانی دارند به جای تزریق بوتاکس Dysport و بوتاکس Botox، تزریق بوتاکس Xeomin توصیه میشود.

 

جزئیات مربوط به  بوتاکس  Neuronox

بوتاکس   Neuronox محصولی عالی برای سم بوتولینوم نوع A است که حذف مانند موارد مشابه بوتاکس Botox استفاده می شود. این یک محلول ضد پیری عالی است که می تواند برای درمان بیماری های دیگر مانند عضلات اسپاستیک ، دیستونی دهانه رحم  و هایپرهیدروز نیز استفاده شود. این محصول ساخت کره جنوبی می باشد.

محصولی مبتنی بر سم بوتولینوم نوع "A" است که از کلستریدیوم بوتولینوم گرفته و خالص می شود. عملکرد اصلی محصولات مبتنی بر بوتولینوم تزریق به عضلات و جلوگیری از انقباض آنها است. استفاده از این محصولات هم پزشکی و هم آرایشی است ، زیرا در درمان بیماری هایی مانند میگرن شناخته شده است. با این حال ، آنها محبوب ترین وسیله قدرتمند برای اهداف زیبایی و آرایشی و محصولات ضد پیری هستند.

نورونوکس به منظور کاهش فعالیت عضلانی به عضلات صورت بیمار تزریق می شود. اثرعملی تزریق محصول بوتولینوم مهار آزاد شدن استیل کولین است. به عنوان وسیله ای برای درمان شرایط پزشکی، بوتاکس Neuronox با موفقیت در بیماران مبتلا به اسپاسم نیمه صورت، بلفارواسپاسم و دیستونی گردن رحم اعمال شده است. اما در شکل دهی به خطوط صورت، پنهان نگه داشتن چین و چروک و سایر علائم پیری نیز بسیار قدرتمند است.

یکی از مهمترین ویژگی های این محصول این است که بوتاکس  Neuronox از نظر اثر، کارایی و از همه مهمتر - از نظر کیفیت بسیار قابل مقایسه با بوتاکس ساخت کمپانی آلرگان است. پس از تزریق بیمار بلافاصله اثر آن را احساس نخواهد کرد، اما معمولاً در یک دوره سه تا شش روزه که انقباض عضلانی به تدریج مسدود می شود و چین و چروک ها صاف می شوند اثر درمان شروع می شود. مدت زمان تاثیر بوتاکس  Neuronox به عوامل زیادی بستگی دارد ، بیشتر متابولیسم بیمار، اما بوتولینوم به طور معمول نتایج را در بازده زمانی چهار تا شش ماهه ارائه می دهد.

 

جزئیات مربوط به بوتاکس Masport

ایرانیان سم بوتولینوم نوع A به نام بوتاکس Masport تولید کردند.

محققان ایرانی سم بوتولینوم نوع A با نام تجاری بوتاکس Masport را تولید کردند. به گزارش TNA، دکتر ناصر محمدپور ، محقق شرکت ماسوندارو اعلام کرد که این دارو توسط این شرکت تولید شده است و مجوز وزارت بهداشت را کسب کرده است. از سال ۹۴ مصپورت با موفقیت در اغلب کلینیک های زیبایی تزریق می شود. در کلینیک تخصصی دکتر هدایت نیز این بوتاکس تزریق میشود و برای رفع چین و چروک در کسانی که عضلات صورت قوی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جزئیات مربوط به بوتاکس dyston

بوتاکس dyston در سال 1396 توسط شرکت ایمن واکسن در ایران شروع به تولید شده است.این شرکت بعد از 2 سال تولید آزمایشی این محصول توانست گواهینامه  GMP را از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دریافت کند.این محصول در تمام آزمون های کنترل کیفی سازمان غذا و دارو کشور به نتایج مطلوب رسیده و حتی در مواردی از نمونه های تولید اروپایی و آسیایی دارای درجه بهتری می باشد.

 

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]