ریزش موی ارثی چیست و چگونگی کاهش عوامل ریزش مو

ریزش موی ارثی چیست و چگونگی کاهش عوامل ریزش مو

یکی از مهمترین علت های ریزش مو می تواند به دلایل ارثی باشد. افرادی که دچار طاسی از این طریق می شوند در واقع بیمار نیستند اما به صورت طبیعی و ژنتیکی دارای کمبود در سطح هورمون هایی هستند که برای رشد فولیکول های مو مفید است.


در حالت کلی ریزش در مو می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که با مراجعه به پزشک باید در ابتدا دلیل ریزش مو در افراد مشخص شود. و با توجه به آن پزشک متخصص می تواند با استفاده از روش های مختلف پیشگیری های لازم جهت جلوگیری از ریزش موی افراد را ارائه دهد.
افرادی که دچار ریزش مو به صورت ارثی هستند رشد فولیکول های مو در آنها ضعیف است و بعد از ریزش مو ممکن است دچار طاسی شوند. این افراد می توانند از روش های مختلف کاشت مو برای درمان استفاده کنند. این روش ها در واقع امروزه دارای کمترین عوارض و درد می باشند و می تواند به شما در داشتن موهایی طبیعی کمک بسیاری کند. از این رو در افرادی که دچار طاسی و یا ریزش در موها هستند پیشنهاد می شود.


عوامل ایجاد ریزش مو در افراد


عوامل بسیاری می تواند باعث ایجاد ریزش مو در افراد شود در اینجا به نمونه هایی از این عوامل اشاره می کنیم.
عوامل ارثی می تواند یکی از مهمترین عوامل ریزش مو در افراد عنوان شود.
کم شدن هورمون مردانه یا تستوسترون در افراد می تواند به تدریج موها را نازک تر و شکننده تر کند. این امر می تواند در صورت ادامه دار شدن به ریزش کلی مو و طاسی بانجامد.
افرادی که دچار بیماری های پوستی و یا سوختگی در پوست سر خود هستند نیز رشد مو در آنها می تواند متوقف شود.
کمبود ویتامین ها و پروتئین ها که جز مواد بسیار مهم برای رشد فولیکول های مو هستند، می تواند یکی از علت های ریزش در موها باشد.
استفاده از وسایل ریزش مو مانند شانه های سخت، نرم کننده ها، مواد شیمیایی، استفاده از گرمای سشوار و اتو مو و غیره. وسایل ریزش مو می تواند باعث شکنندگی موها شود. همچنین استفاده از وسایل ریزش مو در دراز مدت ممکن است موهای فرد را به موخوره دچار کند.

 

همه ما می دانیم که داشتن موهای طبیعی تا چه اندازه می تواند در ایجاد زیبایی در ما نقش اساسی را ایفا نماید. برای این منظور افرادی که دچار ریزش مو هستند بیشتر به فکر روش هایی برای جلوگیری از ریزش مو می باشند.

کاشت مو و نقش آن در زیبایی


روش های پیشگیری از ریزش مو


ریزش مو می تواند بنا به دلایل مختلف ایجاد شود. با تشخیص پزشک متخصص مو می توان برای پیشگیری از ریزش مو، روش مناسب را برای درمان انجام داد. در واقع امروزه با داروهای مختلف و متنوع و همچنین کاشت مو می توان موهایی پرپشت و به دور از ریزش را در خود مشاهده کرد. در اینجا چند مورد از روش های پیشگیری از ریزش مو را بیان می کنیم:


کاشت مو طبیعی یکی از بهترین روش ها برای پیشگیری از ریزش مو می باشد. از آنجایی که کاشت مو می تواند دارای روش های مختلفی باشد پزشک متخصص از بروزترین روش ها برای کاشت استفاده می کند. این روش تقریبا می تواند به طور دائمی شما را دارای موهایی طبیعی کند. از این رو امروزه استفاده از کاشت مو در اکثر نقاط جهان برای درمان طاسی مورد توجه قرار گرفته است.

ترمیم مو می تواند شامل کاشت مصنوعی مو و یا استفاده از روش های موقت دیگر باشد. این روش در واقع تا مدت زیادی نمی تواند نتیجه بخش باشد و بعد از گذشت زمانی ریزش در موها شروع می شود. بعد از کاشت مو مصنوعی استفاده از وسایل ریزش مو می تواند باعث ریزش این موهای کاشته شده شود.

استفاده از داروهای مناسب می تواند برای پیشگیری و درمان روش مناسبی باشد. البته باید بنا به تشخیص پزشک از آنها طی چند دوره استفاده کرد.

مصرف سبزیجات و ویتامین ها در برخی از موارد می تواند ریزش در موها را متوقف کند.

بدن انسان ترکیبی اعجاب انگیز از اندام های درونی و بیرونی است با کارکردی منحصر به فرد و در این میان از پوست و مو به آینه تمام نمای سلامت بدن تعبیر می شود. مو جزئی از بدن ماست که با سلامت اندام های داخلی، ارتباطی مستقیم دارد.

10 راه خانگی برای حفاظت از سلامت مو

 

درمان ریزش موها به دلیل عوامل ارثی


برای درمان ریزش موها که به دلیل ارثی ایجاد شده است اکثرا از ماینوکسیدیل و یا فیناستراید برای درمان استفاده می شود. ماینوکسیدیل را بر روی پوست سر و نواحی که دچار ریزش در موها هستند می مالند. برای اینکه ریزش موها کندتر شود باید این حرکت را طی 4 تا 8 ماه به طور منظم تکرار کرد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.
فیناستراید نوعی از دارو مخصوص ریزش در موها می باشد که در اکثر مواقع بر روی مردان بیشتر جواب می دهد. باید عنوان کرد در صورت استفاده نکردن از این داروها ریزش مو می تواند دوباره شروع شود. همچنین در استفاده از این نوع داروها باید مراقب بود. زیرا ممکن است عوارض دیگری را نیز بر روی شما بگذارند. هرگز از دارویی به صورت سرخود و بدون تجویز پزشک برای درمان استفاده نکنید.


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]