میکرودرم ابریژن چیست

میکرودرم ابریژن چیست

میکرودرم ابریژن یک روش درمان پوستی است که، به آرامی لایه بالایی و سلول های مرده پوست را از بین می برد. برای یکنواخت کردن رنگ پوست، محو کردن جای آکنه و روشن کردن چهره های کدر استفاده می شود.


میکرودرم ابریژن معمولا توسط متخصص پوست یا زیبایی انجام می شود. این روش حدود 30 تا 45 دقیقه طول می کشد و ممکن است با سایر درمان ها ترکیب شود. معمولاً ضرری ندارد و ممکن است برای رسیدن به اثرات دلخواه شما به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشد.
در همراهی با درمان های دارویی مالیدنی، خوراکی، حتی کارهای لیزری و تهاجمی تر هم می‌توان از میکرودرم کمک گرفت تا، تاثیر درمان بیشتر شود. مثلا، در درمان آکنه و لک های صورت.
این مقاله میکرودرم ابریژن شامل انواع روش‌ها درمان است. آنچه در طول جلسات درمان باید انتظار داشت را نیز خانم دکتر کوثر هدایت توضیح می‌دهند. همچنین جزئیاتی در مورد نحوه آماده شدن برای یک جلسه میکرودرم ابریژن و نحوه مراقبت از پوست بعد از آن نیز توضیح داده خواهد شد.


انواع میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش حرفه ای است که، توسط متخصصین پوست و زیبایی انجام می شود.
دو نوع اصلی از روش های میکرودرم ابریژن وجود دارد: میکرودرم ابریژن کریستالی و میکرودرم ابریژن الماسه. هر دو روش برای لایه برداری کامل سطح پوست استفاده می شوند.
در طول میکرودرم ابریژن کریستالی، کریستال های ریز پودری مثل پودر اکسید آلومینیوم از یک لوله کوچک به پوست شما شلیک می شوند و به طور همزمان با مکش یا وکیوم دستگاه به سمت بالا باز می گردند. به این فکر کنید که، مانند یک اسکراب پرقدرت و حساب شده عمل می کند.


میکرودرم ابریژن الماسه یک روش بدون کریستال است که، به جای آن از یک سری الماسی برای لایه برداری استفاده می شود.
هر دو نوع میکرودرم ابریژن فواید زیادی دارند. تنها یک بار میکرودرم ابریژن باعث می شود پوست احساس نرمی، صافی و درخشندگی داشته باشد. مجموعه ای از درمان ها می توانند بافت و رنگ پوست را بهبود بخشند. همچنین می‌توانند، چین و چروک‌های ریز، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، اسکارهای آکنه خفیف و تازه، منافذ بزرگ شده و حتی علائم کشش را تا حدی کاهش دهند.
در مجموع پوستی یکنواخت تر و نرم تر حاصل می شود.


یک درمان چقدر طول می کشد؟

روش واقعی میکرودرم ابریژن سریع است . فقط 20۰ تا 30 دقیقه طول می کشد.
پزشک متخصص شما قبل از انجام روش میکرودرم ابریژن از شما می خواهد تا صورت خود را تمیز و آماده درمان کنید. گاهی از بخور در کنار میکرودرم استفاده می شود.
بعد از میکرودرم ابریژن کریستالی، دوباره صورت شما را تمیز می کنند تا کریستال های سرگردان را پاک کنند.
نکته ای که بعد از درمان باید به آن توجه کنید این است که، با استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب به ویژه در یک هفته بعد از درمان از پوست خود مراقبت کنید.

 

میکرودرم ابریژن چیست


چند جلسه درمان لازم است؟

تعداد جلسات درمانی که نیاز دارید، کاملاً به هدف نهایی شما ، نوع پوستتان و نظر پزشکتان بستگی دارد. به عنوان یک درمان حتی یکباره، یک جلسه هم پوست شما را روشن و نرم می کند.
اما اگر به دنبال بهبود یک مشکل پوستی خاص هستید، واقعاً به یک دوره درمان نیاز دارید تا، اثرات مثبت آن را مشاهده کنید.
به طور کلی، به نظر دکتر کوثر هدایت دو تا سه جلسه میکرودرم ابریژن در طی سال برای حفظ طراوت پوست مناسب است .
تعداد و دفعات درمان ها بسته به نیاز پوست و اهداف مراقبت از پوست شما متفاوت است.
متخصص پوست و زیبایی همچون خانم دکتر کوثر هدایت ، بهترین برنامه درمانی را برای وضعیت خاص پوست شما انجام خواهد داد. ممکن است برخی بیماران به تناسب درمانشان نیاز به جلسات درمانی بیشتری داشته باشند.


آیا میکرودرم ابریژن ضرر دارد؟

فکر این که کریستال هایی روی پوست شما منفجر شود یا یک عصا با نوک الماس روی صورت شما کشیده شود، وحشیانه به نظر می رسد. اما واقعاً آنقدرها هم که به نظر می رسد بد نیست. برخی افراد این احساس را به لیس زبر زبان گربه تشبیه می کنند. برخی دیگر آن را به عنوان یک ماساژ شنی یا حتی کشیده شدن سنباده بسیار ظریف روی صورت توصیف می‌کنند یا اگاهی بیمار فقط فشار جزئی روی پوست احساس می‌ کند.
با این حال که توضیح داده شده است، لازم نیست نگران باشید. از آنجایی که میکرودرم ابریژن فقط روی لایه های سطحی پوست کار می کند، دردناک نیست. در اغلب موارد حتی نیاز به استفاده از بی حسی موضعی هم نیست.


چگونه قبل از میکرودرم ابریژن آماده شوید؟

فرآیند میکرودرم ابریژن ممکن است برای پوست شما مناسب نباشد. اگر پوست شما قبل از درمان تحریک شده است، ممکن است پزشک متخصص پوست و زیبایی انجام آن را به تعویق بیندازد.
در صورت داشتن موارد زیر بهتر است درمان خود را به تعویق بیندازید:
- ابتلا به تبخال فعال
- آکنه متوسط تا شدید
- زخم باز یا سایر تحریکات پوستی
- آکنه روزاسه
- خال مشکوک
- آفتاب سوختگی


اگر جهت درمان آکنه دوز بالای ایزوترتینوئین را در شش ماه گذشته مصرف کرده اید، بهتراست کمی منتظر بمانید تا درمان میکرودرم ابریژن دیرتر انجام شود. البته پزشک متخصص زیبایی این موارد را بهتر تشخیص خواهد داد.
چند اقدام احتیاطی که باید در دو تا سه روز قبل از درمان انجام دهید عبارتند از:
- از مصرف آسپرین و داروهای مشابه آسپرین خودداری کنید.
- ناحیه درمان را اپیلاسیون نکنید.
- برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از نور خورشید دوری کنید.
- استفاده از محصولات لایه بردار و اسید گلیکولیک را متوقف کنید.
- از استفاده از درمان های موضعی در صبح روز ملاقات خودداری کنید.
- در صورت امکان با صورت تمیز و بدون آرایش در قرار ملاقات حاضر شوید.


آیا انجام میکرودرم ابریژن خطراتی دارد؟

وقتی میکرودرم ابریژن توسط یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی انجام می شود، عموماً بی خطر است. اگر به درستی انجام نشود، خطر ایجاد اسکار و یا زخم وجود دارد. عوارض جانبی میکرودرم ابریژن موقتی بوده و عبارتند از:
- کبودی
- پوست خشک یا پوسته پوسته.
- افزایش حساسیت به آفتاب که می تواند چندین روز طول بکشد.
- ساییدگی های خفیف
- عود تبخال

 

میکرودرم ابریژن چیست


بعد از درمان چه انتظاری می توانم داشته باشیم؟

از آنجایی که روی سطح پوست کار می شود، مشکلات کمی از نظر عوارض جانبی میکرودرم ابریژن وجود دارد. با این حال، حساسیت، تورم، یا کبودی جزئی ممکن است رخ دهد. معمولاً پس از درمان، پوست شما کمی صورتی خواهد بود. این حالت معمولا در عرض چند ساعت محو می شود. در کل، درمان میکرودرم ابریژن دوره نقاهت و استراحت در منزل نیاز ندارد.
درمان‌های آکنه، تونرها و پاک‌کننده‌های دارویی را اگر بلافاصله بعد از میکرودرم ابریژن استفاده کنید، احتمالا احساس سوزش کنید، بنابراین، بهتر است که، استفاده از آنها را برای ۵ روز اول متوقف کنید
معمولاً می‌توان از مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌های غیردارویی سبک حتی استفاده کرد.
حتما باید از ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا پس از درمان پوست بیشتر مستعد آسیب خورشید خواهید بود.
آرایش صورت و استفاده از کرم های رنگی را تا یک هفته و حداقل ۵ روز به تاخیر بیندازید.


خلاصه

میکرودرم ابریژن می تواند ظاهر پوست شما را با برداشتن ملایم لایه بالایی و شاخی پوست بهبود بخشد. این کار را می توان با کریستال یا یک چوب الماسی برای لایه برداری پوست انجام داد.
این روش معمولاً 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. شما ممکن است فقط یک جلسه یا چندین جلسه طبق نظر پزشکتان احتیاج داشته باشید.
ممکن است لازم باشد پس از انجام میکرودرم ابریژن آکنه های کومدونال بیمار و میلیا ها پاکسازی شوند.
میکرودرم ابریژن فقط باید مانند یک ماساژ شنی صورت یا کشیدن جزئی باشد. اگر دردناک است، به متخصص پوست خود اطلاع دهید.
پس ازدرمان، ممکن است مقداری حساسیت، تورم یا کبودی جزئی داشته باشید.
به خاطر داشته باشید که پس از آن برای محافظت از پوست جدید خود از ضد آفتاب استفاده کنید.ضد آفتابتابتان بهتر است بی رنگ، بی بو و فاقدچربی باشد.

 

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]