۵ نکته در مراقبت از پوست

۵ نکته در مراقبت از پوست

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و اگر موضوع مورد بحث ما پوست باشد که مهم ترین عضو ظاهری بدن است، همیشه باید راه های مراقبت از آن را آویزه گوش خود کنیم. ما در این مقاله قصد داریم تا ۵ نکته در مراقبت از پوست را به شما معرفی کنیم.

 

مزوتراپی روشی است كه در آن ويتامين ها، مواد معدنی، آنتی اكسيدان ها و ديگر مواد مورد نياز پوست به صورت مستقيم تزریق می شوند. مزوتراپی بر حسب ماده تزریقی انواع مختلفی دارد. با خواندن مقاله زیر، همه چیز را درباره مزوتراپی بدانید:

مزوتراپی چيست؟

 

داشتن پوستی زیبا و سالم نشان از این دارد که شما شخصی هستید که به اندازه کافی به خود اهمیت می‌ دهید و به عنوان بخشی از محیط پیرامون خود به هر امری توجه ویژه‌ ای را دارید. بی شک همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند اما در میان خانم ها مراقبت و زیبایی پوست از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای داشتن پوست زیبا روش های مختلفی وجود دارد، شما می توانید از از روش های خانگی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید و یا زیر نظر پزشک در کلینیک های پوست و زیبایی و با استفاده از تکنولوژی، پوست زیبایی داشته باشید.

 

۱- از آفتاب فرار کنید!

یکی از مهم ترین راه های مراقبت از پوست، حفظات از آن در برابر آفتاب می‌ باشد. نور خورشید به دریافت ویتامین D کمک می کند اما اگر بیش از اندازه در زیر نور خورشید بمانید، می بینید که پوست شما رنگ و شکل خود را از دست می دهد. آشکار است که در این مواقع پوست شما به دلیل تحمل اشعه‌ های UV آسیب دیده است. نمی‌ توان از خورشید دوری کرد، اما می‌ توان از پوست خود در مقابل خورشید محافظت کرد. یک عمر زندگی در برابر آفتاب باعث افزایش چین و چروک صورت، لک های پوستی و یا حتی افزایش خطر سرطان پوست شود. بهترین و کامل ترین روش‌های محافظت از پوست شامل:

  • استفاده از کرم ضدآفتاب

از انواع کرم های ضدآفتاب وسیع الطیف با SPF 15 به بالا استفاده نمایید و اگر زیاد عرق کرده و یا در هوای باز شنا می‌ کنید، هر دو ساعت یک بار کرم را دوباره تجدید نمایید.

  • دوری از آفتاب سوزان

از آفتاب سوزان ساعات ۱۰ ظهر تا ۴ بعد از ظهر تا آنجا که می‌ توانید دوری نمایید.

 

۲- رژیم غذایی مناسب را فراموش نکنید

بتا کاروتن (نوعی ویتامین A) برای شکل‌ گیری سلول‌ ها الزامی‌ است. کاروتینوید‌ها از پوست در برابر نور مضر آفتاب محافظت می ‌کنند. شلغم، سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج و کدو منابع سرشار از ویتامین A هستند.

غذا‌های سرشار از ویتامین C مثل تمام انواع میوه‌ ها، مخصوصاً توت فرنگی، گل کلم و فلفل قرمز موجب می‌ شوند تا پوست جوان تر به نظر آید. ویتامین C وظیفه تولید کلاژن در بدن که مسئول استحکام پوست است را به عهده دارد؛ بنابراین به خوبی درک می‌ کنید که کمبود ویتامین C در رژیم غذایی به ایجاد چروک پوست حتی در سنین جوانی منجر خواهد شد.

اسید‌های چرب سالم امگا ۳ از زیرمجموعه چربی ‌های سالمی است که برای بدن ضروری هستند، پس روزانه مقداری بادام و گردو مصرف کنید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشید. دست کم در هفته دو وعده ماهی قزل آلا مصرف کنید. این نوع ماهی هم سرشار از چربی امگا ۳ است. روغن مصرفی خود را به روغن زیتون، که یکی از منابع سرشار از چربی‌ های منحصر به فرد است، تغییر دهید.

 

۳- سیگار؛ قاتل پوست!

سیگار کشیدن پوست شما را پیرتر از آنچه هست نشان داده و باعث به وجود آمدن لک‌ های پوستی می‌ شود. سیگار کشیدن رگ‌ های کوچک خون رسان به پوست را نازک کرده و باعث کاهش خون رسانی به پوست می‌ شود. با کاهش خون رسانی پوست از دریافت اکسیژن و مواد مغذی که برای سلامتی به آنها نیاز دارد، محروم می‌ شود. همچنین سیگار کشیدن به فیبرهای کلاژن و الاستیک که عامل استحکام و قابلیت ارتجاعی هستند، آسیب می‌ رساند.

دخانیات علاوه بر مستعد کردن بدن شما برای ابتلا به انواع بیماری‌ های تنفسی و مشکلات قلبی، پوست شما را به یک تخته خشک ترک‌ دار تبدیل می‌ کند.

 

۴- آرايش صحيح:

بهترين روش براي بهبود در وضعيت آرايشی شما، استفاده از مواد زيرساز آرايشی است که می تواند پوست مرطوب شما را هموار و صاف کند. يک پوست مرطوب می تواند چهره شما را به طور واقعی عالی بنماياند. هر آرايشگری به شما خواهد گفت که بسيار مهم است با يک پاک کننده نرم، کار آرايش روي صورت را شروع کنيد. از يک دستمال يا پارچه خوب، برای زيرسازی پوست يا پوشاندن لکه‌ ها يا چيزهای ديگر ناخوشايند روی پوست، استفاده کنيد. اين مهم است که از محصولات خوب و مناسب نوع و رنگ پوست خود استفاده كنيد. مراقبت مناسب پوست، از شناختن نوع پوستتان شروع می ‏شود. 5 نوع پوست وجود دارد: خشک، معمولی، چرب، حساس و پوست ترکيبی.

 

۵- استرس‌ تان را کنترل نمایید

استرس کنترل نشده می‌ تواند پوست شما را حساس کرده و باعث جوش زدن و سایر مشکلات پوستی شود. برای حفظ سلامتی بدن و همچنین سلامت روان شروع به کنترل استرس تان نمایید. با کنترل استرس به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت.

 


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]