بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

بلفاروپلاستی اصطلاح پزشکی جراحی زیبایی پلک می باشد که جهت رفع شلی و افتادگی پوست، برداشتن بالشتک های چربی کناره های داخلی و خارجی پلک فوقانی و پلک تحتانی انجام می شود.


تغییرات ناشی از بالا رفتن سن در پلک ها سبب می شود که با افتادن پلک ها، چهره حالتی خسته، غمگین و خواب آلود داشته باشد و حتی برخی بیماران در مطالعه در ساعات انتهایی روز دچار مشکل می شوند و بلفاروپلاستی این مشکلات را تا حد زیادی رفع می کند.

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک، بعد از جراحی بینی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی مخصوصاً در تهران محسوب می شود و اغلب خانم ها به دنبال بهترین جراح پلک در تهران بوده تا با این عمل به نتایج دلخواهشان برسند.

 

چه زمانی به جراحی پلک نیاز است؟

1) افتادگی پلک

داشتن پوست اضافی بر روی پلک بالا می‌ تواند باعث ایجاد پف بالای چشم شود، این مسئله می‌ تواند ظاهر خسته و ناراحت برای فرد ایجاد کند. در حالت‌ های شدید، پف بالای چشم می‌ تواند حتی دید فرد را نیز دچار مشکل نماید.

2) پف زیر چشم

علل مختلفی می توانند باعث پف زیر چشم شوند. یک علت پف زیر چشم کمبود خواب است اما با افزایش سن نیز، اغلب پف زیر چشم ایجاد می‌ شود. این مشکل معمولاً به خاطر کشیدگی بیش‌ از حد لایه‌ های پلک پایین ایجاد می‌ شود و مشکلی است که امکان درمان آن به‌ سادگی با استفاده از عمل زیبایی پلک وجود دارد. افزایش سن عوارض خود را بر روی ظاهر شما می‌ گذارد، به ویژه بر روی پوست اطراف چشم‌ ها که می‌توانند شل و چروکیده شوند، شروع به افتادن کنند، و موجب خسته نشان داده شدن چشم‌ ها شده و صورت را پیرتر نشان دهند. روش‌ های درمان پف چشم به بازگرداندن جوانی به صورت کمک کرده و پوست زیر چشمان را صاف و با طراوت‌ تر می‌ نماید.

3) افتادگی پوست و چین‌ و چروک زیر چشم

سست شدن پوست و بافت زیر چشم‌ ها می‌ تواند باعث ایجاد یک ظاهر مسن برای فرد شود و عمل جراحی افتادگی پلک می‌تواند برای هموار کردن این چین و چروک دور چشم و افتادگی ایجادشده مفید باشد.

4) چشم‌ های سنگین و پژمرده

پلک‌ ها ممکن است حجم زیادی از چربی را به خود جذب کنند و به‌ این‌ ترتیب همیشه ظاهر خسته‌ ای داشته باشند. به‌ هر حال امکان خارج کردن این چربی با استفاده از عمل جراحی پلک بالا و پایین وجود دارد و به‌ این‌ ترتیب فرد ظاهر بهتر و شاداب‌ تری پیدا می‌ کند و باعث درشت شدن چشم ها می گردد.

 

ضرورت بررسی چشم قبل از عمل

بررسی وضعیت ساختمان چشم اعم از غدد اشکی، پمپ اشکی، مجرای خروجی اشک، غدد چربی در آن ناحیه، حرکت چشم و عصب بینایی قبل از عمل جراحی از ضروریات قبل از بلفاروپلاستی است.

 

جراحی چگونه انجام می شود؟

در جراحی پلک بالا محل برش در چین طبیعی پلک بالا داده می شود تا قابل تشخیص نباشد. سپس قسمتی از پوست پلک برداشته می شود و بعد بافت های زیر پوستی و در صورت لزوم بافت های چربی با احتیاط و ظرافت خاصی خارج می شوند. جراحی پلک پایین در این عمل ممکن است با برش یا بدون برش پوست انجام شود. در صورت انجام برش، خط برش درست زیر مژه ها خواهد بود. در روش بدون برش پوست نیز برش کوچکی در سطح داخلی پلک داده می شود و از این طریق چربی های بیرون زده پلک پایین خارج می شوند. لازم به ذکر است که انتخاب نوع جراحی توسط جراح و براساس شرایط بیمار و نوع اشکال پلک صورت می گیرد. به طور کلی در روش های جدید، تمایل بیشتر بر این است که جراحی پلک پایین بدون برش پوست انجام شود همچنین در تکنیک های جدید به جای برداشتن چربی، از جابه جا کردن چربی و قرار دادن آن در نقاطی که کمبود چربی دارند مثل گودی زیر چشم ها استفاده می شود. به این ترتیب حداقل برداشت و خارج کردن بافت صورت می گیرد. جراحی بلفاروپلاستی ممکن است به تنهایی یا همراه با سایر روش ها مانند لیفت ابرو، صورت یا تزریق بوتاکس انجام شود و به چهره حالتی جوان تر و شاداب تر می بخشد. 

عمل جراحی بلفاروپلاستی بدون نیاز به بیهوشی با بی حسی موضعی قابل انجام است. کبودی و تورم در یک هفته بعد از عمل ممکن است در اطراف چشم ها رخ دهد. اغلب محل جراحی تا چند ماه بعد از جراحی رفع می شود.


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]