بوتاکس مو

بوتاکس مو

 

بوتاکس مو چیست؟

این درمان شیک مو، موهای ابریشمی را برای زنان ایجاد می کند.
بوتاکس و یک درمان جدید و پرطرفدار است که، راه خود را در سراسر کشور بین خانمها پیدا کرده است. بوتاکس مو یک درمان جدید جوان‌سازی برای موهای‌های ضعیف است. در زیر، هر آنچه که باید در مورد بوتاکس مو بدانید را خواهید یافت.
بوتاکس یا سم بوتولینوم در دو دهه گذشته محبوبیت زیادی در فضای زیبایی پیدا کرده است. در حالی که بوتاکس برای پوست صورت و گردن بر صاف کردن علائم پیری و خطوط ظریف و چین و چروک تمرکز دارد، درمان بوتاکس مو بسیار متفاوت است.

آیا بوتاکس مو درمانی است که سوزن ها را به پوست سر تزریق می کند؟ مطمئن باشید، بوتاکس مو به هیچ وجه یک درمان جراحی و تهاجمی نیست. این یک نوع درمان حالت دهنده و صاف کننده عمیق است که می تواند به راحتی روی صندلی بشینید و انجام دهید. همچون رنگ کردن معمولی مو است.

بر خلاف درمان کراتین و سیستئین، بوتاکس مو یک درمان بدون فرمالدئید و غیر شیمیایی و حالت دهنده عمیق است. این فرآیند شامل پوشاندن سطح موهای شما با ترکیبات آسیب رسان کمتر، برای کمک به مبارزه با موخوره و بهبود ظاهر موهای مات و آسیب دیده است. این بدان معنی است که، اگر چه بوتاکس مو برخی از مزایای صاف کردن مو را ارائه می دهد، اما در حد درمان های صاف کننده خالص مثل کراتینه نیست. با اين حال به بازسازی و ضخیم شدن نواحی نازک در رشته های مو کمک می کند تا آنها را حجیم و نرم جلوه دهد.

بوتاکس مو به عنوان یک درمان ضد پیری مو شناخته شده است. می تواند حتی آسیب دیده ترین مو را به موهایی صافتر و درخشانتر تبدیل کند. موهای شما را با مواد 100% طبیعی از جمله پروتئین ها، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و روغن ها تغذیه می کند.

پس از بوتاکس مو، موهایی صاف، هیدراته و شاداب را تجربه خواهید کرد.
یکی از مزایای اصلی تزریق بوتاکس مو این است که موهای شما تا چند ماه بدون موخوره و قابل کنترل می شود. بنابراین، برای کسانی که مجبورند با هوای گرم و مرطوب یا موها ی بیش از حد آسیب خورده ناشی از رنگ کردن و استفاده مکرر از ابزارهای حرارتی دست و پنجه نرم کنند، بسیار مناسب است.


درمان بوتاکس مو چگونه عمل می کند؟

درمان های بوتاکس مو فرمول استانداردی ندارند. برخی از ترکیبات شناخته شده درآن شامل پروتئین ها، پپتیدها اسیدهای آمینه، ویتامین B5، انواع دیگر ویتامین ها، کمپلکس کلاژن و لیپیدها هستند. آنها با بسیاری از عوامل حالت دهنده دیگر ترکیب می شوند یک جلسه بوتاکس مو می تواند موهای شما را ابریشمی تر، براق تر و جوان تر (با آسیب کمتر) کند.
امروزه بوتاکس به یکی از پر تقاضاترین درمان های مو تبدیل شده است.

 

بوتاکس مو


مراحل انجام بوتاکس

اگر تصمیم به انجام بوتاکس مو دارید، در اینجا مراحل آن را خواهیم گفت:

1. موهای شما شسته می شود تا آلودگی، کثیفی و تجمع چربی روی پوست سر خلاص شوید. یک شامپوی شفاف کننده برای تمیز کردن موهای شما استفاده می شود. پس از شستشوی مو از سشوار استفاده نمی شود.

2. موها با حوله خشک شده و بوتاکس از ریشه تا نوک ساقه مو به طور کامل زده می شود. مواد حدود 45 دقیقه بر روی موباقی می ماند و پس از آن از یک شوینده ملایم و بدون سولفات برای شستن مو استفاده می شود.

3. پس از شستن مو، موهای شما ابتدا خشک می شود، سپس با حرارت صاف می شود تا به درمان در ساقه موهای شما کمک کند.
در حالی که روش های بوتاکس مو در خانه وجود دارد، توصیه می شود همیشه به افراد حرفه ای و متخصص زیبایی و مو مراجعه کنید و از آسیب رساندن به موهای خود جلوگیری کنید.
در هرصورت به دلیل اسیب به کوتیکول مو ناشی از، حرارت و مواد استفاده شده امکان ریزش مو بعد از، حدود یک تا دو ماه بعد از بوتاکس وجود دارد ولی، این آسیب و ریزش نسبت به روشهای کراتینه کردن به مراتب کمتر است.

با این حال بیش از ۳ یا ۴ بار بوتاکس مو در سال توصیه نمیشود.


چگونه از موهای بوتاکس شده مراقبت کنیم؟

اگرچه درمان بوتاکس مو ماهیتاً غیرشیمیایی است، مرحله صاف کردن با حرارت می تواند آسیب هایی را به همراه داشته باشد. در اینجا چند روش برای مراقبت از موهای بوتاکس شده آورده شده است:

1. حتما از شوینده‌ای استفاده کنید که، فاقد سولفات، سیلیکون و پارابن باشد.

2. اگر موهایی بسیار خشک دارید، همیشه از یک سرم موی فاقد پارابن استفاده کنید، زیرا می تواند خشکی مو را از بین می برد.

3. هفته ای یک بار از ماسک استفاده کنید و از یک فرمول ترمیم کننده برای کمک به معکوس کردن آسیب های محیطی روزانه روی تارها استفاده کنید.

4. برای حفظ سلامت رشته های مو خود، از سشوار کشیدن یا اتو مو به صورت روزانه خودداری کنید.

5.هنگامی که موهای خود را حالت می دهید، قبل از سشوار کردن از یک اسپری محافظ حرارتی برای کاهش آسیب استفاده کنید.

6. هنگام بیرون آمدن در هوای سرد یا گرم، موهای خود را با یک روسری ابریشمی بپوشانید.

7. برای کاهش اصطکاک روی ریشه ها و تارهای مو، هنگام خواب شب موهای خود را ببندید.


آیا درمان بوتاکس مو مضراتی دارد؟

مانند هر درمانی، درمان بوتاکس مو نیز می تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

برخی از مواردی که قبل از بوتاکس مو باید در نظر بگیرید عبارتند از:

1. جلسات بوتاکس مو گران هستند. درمان بوتاکس یک امر پرهزینه است.

2. روند مراقبت های بعد از درمان بوتاکس مفصل است. شما باید مطمئن شوید که در برنامه روزانه خود آسیب بیشتری به موهای خود وارد نکنید.

3. درمان ها نتایج یکسانی را برای همه ندارد. بسته به نوع مو، افراد مختلف نتایج متفاوتی را روی موهای خود مشاهده می کنند.

 

بوتاکس مو


سوالات متداول در مورد درمان بوتاکس مو

1) آیا درمان بوتاکس مو دائمی است؟

بوتاکس مو یک درمان نیمه دائمی است و مدت زمان ماندگاری آن در افراد مختلف متفاوت است. به طور متوسط، اثرات این درمان بین 2 تا 4 ماه طول می کشد، نتایج متفاوت بسته به سرعت رشد موهای شما است.


2) آیا می توانم موهایم را بعد از بوتاکس رنگ کنم؟

رنگ کردن موهایتان بلافاصله بعد از بوتاکس توصیه نمی شود. قبل از رنگ کردن موهای خود باید حداقل 2 هفته زمان صبر کنید تا از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود. مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های دائمی می‌توانند کوتیکول‌های مو را تحریک کرده و قدرت ماندگاری بوتاکس را کاهش دهند.


3) آیا بوتاکس مو روی موهای رنگ شده از قبل تاثیر می گذارد؟

بله، بوتاکس مو می تواند بر رنگ موهای رنگ شده از قبل تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که بهتر است بین دریافت رنگ جدید و درمان بوتاکس فاصله بگذارید.


4) آیا بوتاکس مو برای انواع مو مناسب است؟

بله، درمان بوتاکس مو برای انواع مو مناسب است. با این اوصاف، نتایج درمان در موهایی که قبلا خشک، آسیب دیده، مجعد و کدر بوده اند، بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. همچنین، انواع موی نازک می توانند، با این درمان، حجم موهای خود را اضافه کنند.


سخن اتنهایی

"بوتاکس مو" نام مستعار مناسبی برای یک درمان حالت دهنده عمیق مو است. توصیه می شود برای آسیب نرسیدن به موهایتان بوتاکس مو را در جاهای معتبر که دارای موادبا کیفیت هستند انجام دهید و قبل از آن با دکتر متخصص مو و پوست همچون خانم دکتر کوثر هدایت مشورت کنید.

 

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی

 


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]