حلقه های تیره زیر چشم

درمان PRP برای حلقه های تیره زیر چشم (dark circles) و درخشش کلی صورت

دایره های تیره زیر چشم می تواند منجر به از دست دادن اعتماد به نفس فرد شود و حتی بهترین کانسیلرها نیز نمی تواند کبودی مزمن زیر چشم را به طور دایم بپوشاند.
همه افراد گهگاهی به دلیل عوامل محیطی و فیزیکی مختلف دچار سیاهی زیر چشم می شوند.

حلقه های تیره زیر چشم می تواند شما را خسته و فرسوده نشان دهد و بر اعتماد به نفس و عزت نفس شما تأثیر بگذارد. اکثر مردم طیف وسیعی از درمان‌های خانگی را امتحان می‌کنند تا تاثیری برای رفع و درمان آن داشته باشد و حتی آرایش هم نمی‌تواند ظاهر سیاهی دور چشم را برای مدت طولانی پنهان کند.

اگر از صرف وقت خود به دنبال راه حل هایی که به کاهش ظاهر حلقه های سیاه خسته شده اید و می خواهید کنترل زندگی خود را به دست بگیرید، ما در کلینیک زیبایی خانم دکتر کوثر هدایت یک راه حل موثر برای شما داریم.


علت سیاهی زیر چشم

عوامل مختلفی می توانند باعث سیاهی دور چشم شوند. برخی از این موارد قابل اجتناب هستند، در حالی که برخی دیگر به دلایل طبیعی هستند. به همین علت است که درمان‌های مختلف و تغییرات سبک زندگی برای برخی افراد موثر است، اما ممکن است همیشه کارساز نباشد. برخی از شایع ترین دلایل سیاهی زیر چشم را در زیر توضیح می دهیم:

 

حلقه های تیره زیر چشم

 

عوامل ذاتی تیرگی زیر چشم

عوامل درونی

عواملی هستند که به سبک زندگی شما مرتبط نیستند و ممکن است درمان سیاهی دور چشم را به میزان قابل توجهی سخت‌تر کند.
این عوامل عبارتند از:


ژنتیک

 برخی از افراد پوست بسیار نازکی دارند یا رنگ پوستی مایل به آبی دارند که باعث می شود، حلقه های تیره به طور قابل توجهی بیشتر نمایان شوند. نازکی پوست می‌تواند باعث نمایان تر شدن عروق زیرچشم و سایه تیره رنگ شود. بسیاری از افراد با رنگ پوست تیره تر نیز از حلقه های زیر چشم رنج می برند.


افزایش سن

با افزایش سن، تولید کلاژن پوست شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. کلاژن مسئول خاصیت ارتجاعی و سفت شدن پوست شما است و هرچه کمتر باشد، پوست نازک‌تر می‌شود. وریدها بیشتر از طریق پوست ظریف خود را نشان می‌دهند، که منجر به پیدایش حلقه‌های تیره دور چشم شما می‌شود.


آلرژی

واکنش‌های آلرژیک مختلف، می‌تواند باعث تجمع مایعات بیشتر در رگ‌های خونی اطراف چشم شود که منجر به برجسته‌تر شدن سیاهرگ‌ها و ایجاد کبودی و سایه‌های تیره در اطراف چشم می‌شود. مالش زیاد پوست به دنبال خارش و آلرژی هم می‌تواند منجر به افزایش این تیرگی و ضخیم تر شدن پوست اطراف چشم شود.


از دست دادن پدهای چربی زیر چشم

اگر این پد چربی را به دلیل رژیم غذایی یا بیماری از دست بدهید، یک فرورفتگی بزرگ و توخالی زیر چشم ایجاد می شود که موجب تیره‌تر شدن زیر چشم از بقیه قسمت‌های پوست صورت شما می شود و در نهایت منجر به حلقه‌های تیره زیر چشم می‌شود.

 

حلقه های تیره زیر چشم

 


فاکتورهای محیطی تیرگی زیر چشم

آنچه می خوریم و پوست خود را در معرض آن قرار می دهیم، تأثیر زیادی بر سلامت پوست ما دارد. خوشبختانه، تغییر این عوامل محیطی و سبک زندگی می تواند منجر به کاهش تیرگی زیر چشم و همچنین درخشان تر شدن پوست شود.

برخی از عوامل اصلی که می توانند سیاهی زیر چشم شما را افزایش دهند عبارتند از:

رژیم غذایی نامناسب

نمک و کافئین بیش از حد می تواند منجر به احتباس آب و به پف کردن چشم ها شود. یک رژیم غذایی بد همچنین می تواند منجر به سیاهی دور چشم شود، به خصوص اگر رژیم غذایی شما از نظر مواد مغذی حیاتی کم باشد. کمبود برخی ویتامین ها می تواند منجر به افزایش کبودی، جریان خون ناکافی و رگ های خونی شکننده شود که موجب سیاهی دور چشم می شود.


استرس

استرس مداوم، ماده شیمیایی به نام کورتیزول تولید می کند که، نقش اساسی در عملکردهای مختلف بدن شما دارد. افزایش کورتیزول می تواند منجر به کبودی پوست، افزایش سریع وزن و مشکلات خواب شود.

خواب ضعیف

خواب کم می تواند بر گردش خون بدن شما تأثیر بگذارد که منجر به احتباس مایعات می شود. مایع اضافی منجر به پف کردن چشم ها و کیسه های چشم و همچنین سیاهی دور چشم می شود.


کم آبی

پوست کم آب بیشتر مستعد کبودی است زیرا، رگ های خونی شکننده تر و نازک تر می شوند. همچنین می تواند منجر به تجمع مایع در زیر چشم و وجود کیسه های چشمی شود.


قرار گرفتن در معرض نور خورشید

پوست اطراف چشم در معرض آسیب اشعه ماوراء بنفش است و افزایش رنگدانه در این ناحیه باعث سیاهی دور چشم می شود که، مدت زیادی طول می کشد تا فروکش کند.


چگونه PRP به تیرگی زیر چشم می تواند کمک کند؟

PRP یا پلاسمای غنی از پلاکت، از عوامل جوانسازی پوست شما است که، برای کمک به التیام و بازسازی خاصیت ارتجاعی و درخشندگی طبیعی پوست شما استفاده می شود. پلاسمای شما حاوی ترکیباتی مانند: پلاکت‌ها، فاکتورهای رشد و سیتوکین‌ها است که همگی باعث بهبودی و جوان‌سازی پوست می‌شوند.
درمان PRP برای کیسه های زیر چشم و خلاص شدن از سیاهی دور چشم بسیار مهم است.
در مرحله اول، PRP تولید کلاژن را تحریک می کند، که پوست زیر چشم را حجیم تر کند و آن را انعطاف پذیرتر کند. پوست حجیم‌تر می‌تواند حفره‌های تیره را پر کند و تیرگی آنها را کمترکند، همچنین پوست شما را محکم‌تر و ضخیم‌تر کند.
PRP همچنین می‌تواند جداره رگ‌های خونی را انعطاف‌پذیرتر و کبودی را کمتر کند.


فرایند تزریقPRP چگونه است؟

هنگامی که برای PRP به کلینیک زیبایی خانم دکتر کوثر هدایت مراجع می کنید، در ابتدا، خون شما را می گیرند و داخل کیت های مخصوص می ریزند که حاوی مواد فعال کننده یا اکتیویتور است، سپس از یک سانتریفیوژ برای استخراج پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می‌کند. به این ترتیب، ما مطمئن می شویم که PRP واکنش آلرژیک در بدن شما ایجاد نمی کند. سپس ناحیه را بی حس کرده و سرم PRP را زیر پوست تزریق می کنیم. تقریباً بلافاصله شروع به کار می کند و پوست شما شروع به تولید کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر عوامل موثر می کند. در نتیجه خطوط ریز کمتر و پوستی سالم تر و درخشان تر با حلقه های تیره کمتر زیر چشم ایجاد می شود.


تعداد جلسات PRP

طبق پروتکل های مختلف بین ۴ تا ۸ جلسه درمان لازم است و اغلب بعد از جلسه اول شروع اثر درمانی و روشن تر شدن دورچشم را متوجه می شویم.


آیا تزریق PRP موثر است؟

اینکه آیا PRP درمان موثری است یا خیر؟ بستگی به نیازهای خاص شما دارد. برخی از افراد می توانند سیاهی دور چشم را با کرم دور چشم یا چای کیسه ای کاهش دهند، در حالی که برخی دیگر به روش های دیگری نیاز دارند. به همین دلیل است که ما، قبل از انجام یک روش، گزینه های مختلفی را با بیماران خود در میان می گذاریم . در کل درمان PRP در تیرگی دورچشم از درمان‌های مورد تایید و ثابت شده است.
ما در کلینیک زیبایی خانم دکتر کوثر هدایت منتظر شما هستیم تا بهترین راه حل ها را به شما معرفی کنیم.

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی

کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]