لیزر CO2 فرکشنال | دکتر کوثر هدایت

لیزر CO2 فرکشنال

نکات اساسی که باید در مورد لیزر CO2 فرکشنال برای درمان اسکار آکنه بدانید.
ابتلا به آکنه به ویژه فرم های شدید آکنه می تواند زندگی شما را مختل کند، اگر مصاحبه شغلی یا اولین قرار ملاقات با کسی که دوست دارید داشته باشید، آکنه علاوه بر اینکه باعث ایجاد احساس ناامنی در شما می‌شود، می‌تواند به شما آسیب برساند و در بدترین موارد، علائم و قرمزی طولانی مدت و حتی اسکار فرورفته یا برجسته به جا بگذارد.


خوشبختانه، مجبور نیستید با اسکارهای ناخوشایند آکنه زندگی کنید. امروزه درمان هایی وجود دارد که می تواند آنها را از بین ببرد و صورت شما را بدون جوش و بی عیب و نقص نگه دارد. یکی از این روش های ایمن و موثر لیزر فرکشنال CO2 است. این روش شامل برداشتن لایه‌های بیرونی پوست از طریق لیزر است که، پوست را شاداب و درخشان نشان می‌دهد.
آیا می خواهید بیشتر بدانید که چگونه این لیزر می تواند اسکار آکنه شما را درمان کند؟ برای شروع، در اینجا خانم دکتر کوثر هدایت همه چیزهایی که باید در مورد لیزر CO2 فرکشنال بدانید، از این روش گرفته تا فواید، و حتی درمان پس از مراقبتش را توضیح خواهد داد.


لیزر CO2 فرکشنال چیست؟

لیزر CO2 فرکشنال نوعی درمان پوستی است که، توسط متخصصین پوست برای کاهش ظاهر اسکارهای آکنه، چین و چروک های عمیق، بهبود اسکار های سوختگی و اسکارهای بعد جراحی و سایر ناهنجاری های پوستی استفاده می شود. این یک روش نیمه تهاجمی است که، از لیزر، مخصوصاً از دی اکسید کربن برای برداشتن لایه های خارجی پوست آسیب دیده استفاده می کند.


لیزر فرکشنال CO2 چه چیزی را درمان می کند؟

لیزر CO2 فرکشنال معمولا برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود. با این حال، می تواند در طیف گسترده ای از مشکلات پوستی موثر باشد مانند:
- لکه های آفتابی یا senile and solar lentigo
- بزرگ شدن غدد چربی یا هایپرپلازی سباسه(به ویژه در اطراف بینی)
- خطوط ظریف و چین و چروک
- هایپرپیگمانتاسیون
- افتادگی پوست
- آسیب های خورشید
- زگیل ، خال یا زایده های پوستی


این روش اغلب بر روی صورت انجام می شود، اما گردن، دست ها و بازوها هم از مناطقی هستند که، لیزر می تواند آن ها را درمان کند.


چه کسانی باید لیزر CO2 فرکشنال دریافت کنند؟

لیزر CO2 فرکشنال برای افرادی که دوست دارند ظاهر اسکار آکنه، خطوط ریز، رنگدانه ها و سایر بیماری های پوستی ذکر شده در بالا را به حداقل برسانند، ایده آل است.


چه کسانی باید از لیزر CO2 فرکشنال اجتناب کنند؟

متأسفانه لیزر CO2 فرکشنال برای همه مناسب نیست.
به افرادی که جوش های گسترده، زخم های باز یا هر گونه عفونت روی صورت دارند توصیه می شود که، از این روش پوستی دوری کنند.
افرادی که درمان ایزوترتینوئین خوراکی در دوز بالا مصرف می کنند نیز، باید از این روش خودداری کنند، زیرا این روش برای سلامتی و ایمنی آنها خطر دارد. و باید قبل از شروع درمان با متخصص پوست همچون خانم دکتر کوثر هدایت مشورت کنند .
اگر بیماری‌های مزمن (مانند دیابت) دارید، باید احتیاط بیشتری داشته باشید و ابتدا با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.
در کسانی که پوست تیره تری دارند و یا در معرض آفتاب هستند هم این لیزر به ندرت و در موارد خاص توصیه می شود.
با گفتن همه این موارد، بسیار مهم است که با یک متخصص پوست مانند خانم دکتر کوثر هدایت مشورت کنید تا، ارزیابی کند که آیا شما واجد شرایط این روش هستید یا خیر.

 

لیزر CO2 فرکشنال | دکتر کوثر هدایت


روش لیزر CO2 فرکشنال چگونه انجام می شود؟

لیزر CO2 فرکشنال اغلب با استفاده از کرم بی حس کننده موضعی مانند زایلاپی در ناحیه مدنظر 30 تا 45 دقیقه قبل از لیزر انجام می شود.
این روش تنها 15 تا 20 دقیقه طول می کشد.
از انرژی لیزر با پالس کوتاه (معروف به اولترا پالس) استفاده می کند که به طور مداوم از طریق یک الگوی اسکن به منظور حذف لایه های نازک و خارجی پوست آسیب دیده می شود.
هنگامی که سلول های مرده پوست از بین رفتند، این روش چندین ناحیه میکروترمال را فعال می کند که، به عمق پوست می رسد. از این طریق، می تواند روند بهبود طبیعی بدن شما را تحریک کرده و تولید کلاژن را افزایش دهد. این در روش نهایت سلول های قدیمی و آسیب دیده را با پوست جدید و سالم جایگزین می کند.


قبل از لیزر CO2 فرکشنال چه کاری باید انجام دهم؟

قبل از انجام لیزر CO2 فرکشنال، توصیه می شود این قوانین قبل از درمان را دنبال کنید.
از محصولات حاوی رتینوئید استفاده نکنید زیرا می تواند بر نتایج نهایی تأثیر بگذارد.
2 هفته قبل از لیزر درمانی از قرار گرفتن بیش از حد، در معرض نور خورشید خودداری کنید.
مصرف داروهایی مانند: ایبوپروفن، آسپرین و حتی ویتامین E و چای سبز را متوقف کنید زیرا، می تواند منجر به قرمزی و کبودی طولانی مدت شود.
با متخصص پوست همچون خانم دکتر کوثرهدایت مشورت کنید تا، متوجه شوید که آیا کاندید مناسبی برای درمان لیزر CO2 فرکشنال هستید یا خیر.


آیا لیزر CO2 عوارض جانبی دارد؟

از آنجایی که روش لیزر CO2 فرکشنال گرما (از طریق لیزر) را به پوست وارد می کند، بیماران ممکن است کمی قرمزی یا تورم در ناحیه تحت درمان پیدا کنند.
در موارد نادر و بدترین موارد، ممکن است پس از درمان پوستی، عوارض زیر را مشاهده کنید:
اریتم طولانی مدت - قرمزی پس از لیزر CO2 فراکشنال انتظار می رود، اما معمولاً طی سه تا چهار روز بهبود می یابد. اگر قرمزی بعد از یک ماه از بین نرفت، ممکن است از اریتم طولانی مدت رنج ببرید.
هایپرپیگمانتاسیون - هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH) معمولاً در بیماران با پوست تیره‌تر تجربه می‌شود.این حالت معمولاً پس از آسیب یا التهاب پوست رخ می دهد. مهم ترین نکته در پیشگیری از این عارضه استفاده منظم از کرم های ترمیم کننده و ضدافتاب بی رنگ است.
عفونت ها - ابتلا به عفونت های باکتریایی نادر است و در همه موارد درمان شده و تنها 0.1 درصد شانس دارد. با این حال، هنوز هم بهتر است به درستی آنها و درمان آنها را برای جلوگیری از عوارض بیشتر شناسایی کنید. در صورتی که زمینه ابتلا به عفونت ویروسی تبخال را دارید بهتر است تا ۵ روز بعد از لیزر از داروهای انتی ویرال مثل اسیکلویر و والاسیکلویر طبق نظر پزشکتان استفاده کنید.


خوشبختانه، با رعایت برخی نکات پس از مراقبت که متخصصان پوست توصیه می کنند، می توان خطر ابتلا به این عوارض جانبی را به حداقل رساند و به طور کامل از بین برد.


بعد از لیزر CO2 فرکشنال چه کاری باید انجام دهم؟

پس از لیزر CO2 فرکشنال، باید از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید استفاده کنید. همچنین حتما دو بار در روز از پاک کننده و مرطوب کننده ملایم استفاده کنید و از هر گونه محصول خشن مانند کرم های لایه بردار و اسکراب تا دو هفته خودداری کنید. بهتر است استفاده از محصولات آرایشی را نیز محدود کنید زیرا می توانند پوست را بیشتر تحریک کنند.
برای کاهش تورم اطراف صورت، می‌توانید در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از لیزر CO2 فرکشنال، کیسه یخ یا کمپرس را در ناحیه تحت درمان قرار دهید. در نهایت، ممکن است لازم باشد فعالیت‌های روزانه خود را تنظیم کنید و از موقعیت‌هایی مانند: شنا و تمرینات ورزشی شدید که در آن ممکن است دچار عفونت شوید تا دو هفته اجتناب کنید.


سخن پایانی

لیزر CO2 فراکشنال یک درمان غیرجراحی است که، اسکارهای آکنه، خطوط ریز و سایر مشکلات پوستی را هدف قرار می دهد. مکانیسم اثر این لیزر از بین بردن لایه خارجی پوست آسیب دیده است که، تولید کلاژن را تحریک می کند تا پوستی محکم تر، سالم تر و جوان تر جایگزین آن شود. پس از این روش بسیار کوتاه (15 تا 20 دقیقه)، می توانید فوراً به فعالیت های روزانه خود بازگردید و با اعتماد به نفس جدیدی روبرو شوید!
اگر علاقه‌مند به دریافت این درمان پوستی هستید، با کلینیک پوست خانم دکتر کوثر هدایت می‌توانید تماس بگیرید.
خانم دکتر کوثر هدایت در هر گونه نگرانی به شما کمک خواهد کرد. امروز با ما تماس بگیرید تا شروع کنیم!

 

 

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]