تزریق چربی به پوست

تزریق چربی به پوست


تزریق چربی چیست؟

پیری یک فرآیند طبیعی است، این روند طبیعی به طور طبیعی تغییراتی را در صورت ما ایجاد می کند. تأثیر پیری به وضوح در ناحیه صورت ظاهر می شود، در حالی که بافت های نرم صورت روی استخوان به پایین می لغزند و بافت چربی که به عنوان تکیه گاه زیر پوست عمل می کند حجم خود را از دست می دهد.

کاهش حجم و از دست رفتن چربی زیر پوست، ایجاد چین و چروک ها و تغییرات ناشی از افزایش سن و سایر عوامل موثر بر این فرآیند را می توان به لطف فناوری در حال توسعه به طور موثر درمان کرد. در حالی که می توان مداخلاتی را برای انواع اثرات پیری انجام داد، برنامه های جوانسازی پوست را نیز می توان در ناحیه صورت که بیشترین اثرات قابل مشاهده را در آن رخ می دهد، انجام داد.

یکی از این اقدامات موثر تزریق چربی است که، به عنوان یک روش طبیعی و موثر برای جوانسازی پوست در ناحیه صورت و دست، سالها در حال انجام است.
درمان علائم پیری با تزریق چربی که در ناحیه گونه ها، پیشانی، خط خنده و خط غم، چانه، شقیقه ها و سایر نقاطی که لازم دانسته می شود انجام می شود.
چربی مورد استفاده برای تزریق چربی از ناحیه خارجی ران ها، پهلوها و داخل زانو گرفته می شود. چربی ناحیه شکم اغلب ماندگاری کمتری دارد و در لیپوترنسفرهای دستی جزء موارد ارجح نمی باشد.

 

تزریق چربی به پوست


در چه مواردی تزریق چربی انجام می شود؟

حتی اگر پوست خود را به طور منظم و موثر مرطوب کنیم، از آن در برابر نور خورشید محافظت کنیم یا اقدامات احتیاطی مختلف را انجام دهیم، با گذر زمان اثرات پیری بر روی پوست ظاهر خواهد شد. تزریق چربی به عنوان یک راه حل مناسب برای حل افتادگی و پیری صورت است.

می‌توانیم برخی از شرایطی را که در افراد ایجاد می‌شود و فرآیند تزریق چربی را ایده‌آل و مؤثر می‌سازد، به شرح زیر فهرست کنیم:

- مشاهده بروز خطوط عمیق در صورت
- فرورفتگی هایی که روی گونه ها و زیر چشم ها ظاهر می شوند.
- کاهش حجم در چند ناحیه صورت گونه، خط خنده، زیر چشم، خط اخم ، پیشانی، شقیقه، چانه وغیره
در مواردی که خطوط ناشی از اثر پیری در ناحیه صورت بیش از حد عمیق شده و زخم‌ها و چین‌های دائمی روی پوست ایجاد می‌شود، تأثیر روش‌های تزریق چربی اعمال شده ممکن است حداقل باشد. همچنین اگر شلی و افتادگی پوست صورت شدید است، روش‌های جراحی مانند؛ لیفت صورت می تواند موثرتر باشد.

 

تزریق چربی به پوست


تزریق چربی به صورت چگونه انجام می شود؟

- تزریق چربی به ناحیه صورت معمولاً با استفاده از بی حسی موضعی یا آرامبخش و در برخی موارد با بی هوشی عمومی یا حالت نیمه خواب انجام می شود. بدلیل عوارض بی هوشی بر بدن تزریق چربی با بی هوشی بهتر است فقط در بیمارستان های مجهز به بخش جراحی انجام می شود. دکتر کوثرهدایت تزریق چربی را با بی حسی موضعی و تزریق تومیسانت انجام می دهد . چراکه در این روش ریسک عوارضی مانند؛ آمبولی یا مشکلات داروهای بی هوشی به حداقل می رسد.
در فرآیند تزریق چربی به ناحیه صورت، اولاً چربی های گرفته شده از قسمت های خاصی از بدن تحت برخی روش ها قرار می گیرند. این فرآیندها فرآیندهای پاکسازی و جداسازی و گریز از مرکز هستند.

- پس از پاکسازی و فرآیندهای گریز از مرکز، چربی ها با انتقال به انژکتور مناسب به نواحی تعیین شده در نتیجه ارزیابی های اولیه تزریق می شوند.

- اینکه سلول های چربی منتقل شده به نواحی تعیین شده نتایج دائمی و موثری می دهند بستگی به انتقال چربی به ناحیه مربوطه بدون تماس با هوا و خون دارد. هرچه تماس چربی ها با هوا یا خون کمتر باشد و سانتریفیوژ دقیق تری انجام شده باشد، باعث می شود بافت کمتری از بین برود و این تضمین می کند که دوره نگهداری چربی ها طولانی تر می شود.

- البته احتمال زنده ماندن سلول های چربی بسته‌ به ژنتیک هر فرد و حتی بیماری های زمینه ای او نیز دارد. بیمارانی که اختلالات تیرویید دارند، اغلب زودتر بافت چربی خود را از دست می دهند. مواد جراحی مورد استفاده در فرآیند تزریق، فرآیند برداشت چربی از ناحیه مربوطه و انجام فرآیند انتقال نیز در افزایش طول عمر سلولزهای چربی تزریقی وجود دارد. درنهایت دکتر کوثر هدایت همیشه به بیماران تزریق چربی یک یا دو جلسه ترمیم را طی یک سال از تزریق چربی توصیه می کنند. با ترمیم تزریق چربی امکان ماندگاری چربی در هر بیمار بیشتر می شود.

- تزریق چربی به ناحیه صورت روشی طبیعی و موثر است که، اگر درست انجام شود اغلب کبودی ندارد و جای زخم باقی نمی گذارد زیرا، در هیچ ناحیه ای برشی ایجاد نشده است. البته بروز تورم بعد از تزریق تا یک ماه طبیعی می باشد.

 

تزریق چربی به پوست


تاثیر تزریق چربی بر روی صورت چیست؟

ناحیه ای که در آن تزریق چربی بیشتر انجام می شود ناحیه صورت است. تزریق چربی در ناحیه صورت به منظور جبران حجم از دست رفته صورت، پرکردن چین و چروک های عمیق و کاهش تا حد امکان آنها و حجیم شدن استخوان گونه و چانه انجام می شود. اثرات تزریق چربی در ناحیه صورت را می‌توان به صورت زیر فهرست کرد:


- مقداری از چربی تزریق شده به ناحیه صورت توسط بدن جذب می شود و حجم از دست رفته به دلیل افزایش سن دوباره به دست می آید.
- تزریق چربی باعث افزایش تولید کلاژن در بدن می شود.
- سلول های چربی که با تزریق چربی منتقل می شوند به عنوان نوعی سلول بنیادی عمل می کنند و باعث جوانسازی پوست و شادابی پوست می شوند. حتی بعد از جذب شدن چربی تزریق شده، پوست شفاف تر و نرم تر از قبل تزریق می باشد.
- به طور متوسط 40 درصد از چربی های منتقل شده از طریق تزریق می توانند ماندگاری خود را به مدت 6 ماه حفظ کنند. ۱۰-۲۵ درصد آن طبق مطالعات مختلف می تواند تا بعد از یک سال در بیمار باقی بماند.
- ممکن است بعد از عمل روی صورت و در ناحیه ای که چربی برداشته می شود تورم ایجاد شود، این اثرات فرآیند تزریق چربی به طور متوسط یک هفته یا ده روز ادامه دارد و سپس به سرعت از بین می رود.
- در ناحیه برداشت چربی ممکن است کبودی و ترشحات خون آبه ای تا یک هفته دیده شود که خود به خود از بین می رود.


آیا پس از انتقال چربی صورت استراحت نیاز داریم؟

پیوند چربی یک روش نسبتاً ساده است که فقط به بی حسی موضعی و یک برش کوچک برای لیپوساکشن نیاز دارد. شما مقداری تورم و کبودی در ناحیه اهداکننده و تزریق خواهید داشت که، پس از چند هفته فروکش می کند. اکثر بیماران یک روز مرخصی می گیرند. از روز سوم فعالیت های روتین ورزشی قابل انجام است ولی، ورزش های سنگین را بهتر است تا شش هفته به تاخیر بیندازید.

 

تزریق چربی به پوست

 

نکات بازیابی انتقال چربی صورت

چربی منتقل شده به صورت شما نیاز به زمان دارد تا در محل جدید خود جای بگیرد و بهبود یابد و برخی از سلول های چربی تزریق شده به سرعت دوباره جذب می شوند. تزریق مجدد طی مدت یکسال اول کمک می‌کند ماندگاری چربی تزریقی بیشتر شود و نتایج طبیعی با طول اثر بیشتری برای بیماران به همراه داشته باشد.

شما می توانید نتایج خود را با محافظت از چربی منتقل شده با چند نکته بازیابی بهینه کنید.

3 نکته برای بهبودی پس از انتقال چربی صورت

1: آب زیاد بنوشید، خوب بخورید و سیگار نکشید

سلول های چربی منتقل شده نیاز به تامین خون در محل جدید خود دارند و هیدراتاسیون برای انجام این کار بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که آب کافی بدنتان دریافت می کند. علاوه بر این، غذاهای سالم، به ویژه پروتئین ها برای بهبودی بسیار ضروری هستند. بعد از تزریق غذاهای چرب و نمکی کمتر بخورید تا تورم تزریق افزایش پیدا نکند.

در نهایت، سیگار کشیدن و استفاده از قلیان می تواند به طور قابل توجهی روند بهبودی را مختل کند و بقای چربی های انتقال یافته شما را دشوارتر کند. بنابراین لطفا چند هفته از کشیدن سیگار پرهیز کنید.


2: وزن خود را ثابت نگه دارید

حفظ وزن در هر زمان ایده خوبی است، به ویژه پس از پیوند چربی. اگر بعد از عمل، وزن کم کنید، احتمالاً مقداری از چربی تازه منتقل شده خود را از دست خواهید داد و نتایج را خنثی خواهید کرد. حتی در بسیاری از موارد توصیه می شود کمی در حد نیم کیلوگرم بعد تزریق چربی افزایش وزن داشته باشید.


3: از فشار روی صورت خود اجتناب کنید

در حالی که سلول های چربی منتقل شده در حال ثابت شدن در بدن شما هستند، باید از وارد کردن فشار به آنها اجتناب کنید. فشار بیش از حد می تواند به سلول های چربی آسیب برساند و جریان خون آنها را مختل کند. هنگام لمس و شستن صورت خود ملایم باشید و هنگام خواب از ناحیه تزریق فشار وارد نکنید.

 

تزریق چربی به پوست


سخن پایانی

تزریق چربی یکی از پر طرفدارترین روش ها برای جوان سازی پوست است، اما توجه داشته باشید که مراجعه به پزشک متخصص پوست و زیبایی که تجربه زیادی دارد بسیار اهمیت دارد، ما در کلینیک زیبایی خانم دکتر کوثر هدایت منتظر دادن مشاوره به شما عزیزان هستیم.

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی

 


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]