کلاژن نارگیل

درباره کلاژن نارگیل بیشتر بدانید

 سخنی کوتاه با دکتر کوثر هدایت درباره تغییر سبک زندگی

در حال حاضر در جهان به علت استرس و کمبود ویتامین ها در مواد غذایی استفاده ازمکملهای کلاژنی بسیار اهمیت پیدا کرده در نتیجه تولید کننده های بسیاری انواع مختلف کلاژن ها را تولید می کنند حال در این مقاله قصد داریم به بررسی یکسری از بهترین آنها بپردازیم.
دکتر کوثر هدایت می گوید: «یک سبک زندگی سالم می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر هیدراتاسیون پوست داشته باشد. پرهیز از سیگار و قلیان کشیدن، عدم قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت نشده و پرهیز از مصرف بیش از حد الکل می تواند از شبکه های کلاژن ما حمایت کند و علائم پیری را به تاخیر بیندازد. همچنین استرس عامل شناخته شده ای است که به پوست ما آسیب می رساند، در واقع وقت گذاشتن برای استراحت، تمرین یوگا و مدیتیشن می تواند چهره شما را بهبود بخشد. ورزش و فعالیت جسمانی کنترل شده و منظم هم در این امر تاثیر به سزایی دارد.

کلاژن چیست؟

کلاژن پروتئینی است که از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که به نوبه خود از کربن، اکسیژن و هیدروژن ساخته شده اند. کلاژن حاوی آمینو اسیدهای خاصی مانند: گلیسین، پرولین، هیدروکسی پرولین و آرژنین است.
کلاژن تقریباً 30 درصد از پروتئین های بدن را کلاژن تشکیل می دهد. اینها ساختارهای سخت و قوی هستند که در سراسر بدن یافت می شوند: در استخوان ها، تاندون ها و رباط ها کلاژن ها وجود دارد.

 

مقاله کلاژن چیست؟


از چه زمان شروع به خوردن کلاژن کنیم؟

تولید کلاژن طبیعی از سن 20 سالگی کاهش می یابد، پس از آن تخمین زده می شود که یک فرد هر سال حدود 1٪ کلاژن کمتری در پوست تولید می کند، بنابراین هر چه زودتر مراقبت از پوست خود را شروع کنید، بهتر است. از حدود ۳۰ سالگی هرسال یک درصد از بافت سالم و محکم کلاژن و الاستین پوست هم تحلیل میرود‌ و حتی به مرور زمان علاوه بر کلاژن و تغییرات پوست بافتهای چربی طبیعی صورت و حتی استخوانهای صورت به تدریج آتروفی شده و تحلیل میروند. دکتر کوثر هدایت می گوید: «پیشگیری بهتر از درمان است. به جای اینکه منتظر بمانید تا آسیب وارد شود، کلاژن چیزی است که می توانید از سنین پایین محافظت کنید. "هیچ وقت برای مراقبت از پوستتان زود نیست." در اغلب مقالات سن مناسب برای شروع مصرف مکمل های،کلاژن از ۳۰سالگی است ولی برحسب سن پوستی فرد و زمینه ژنتیکی، شرایط محیطی اش ممکن است لازم باشد از سنین پایین تر یا بالاتر مصرف این مکمل شروع شود.

کلاژن نارگیل چیست؟

کلاژن نارگیل پرفروش ترین محصول زیبایی، ترکیبی از روغن نارگیل، کلاژن هیدرولیز شده و ویتامین C است. در این مقاله خانم دکتر کوثرهدایت قصد دارد علت محبوبیت کلاژن نارگیل که یکی از بهترین کلاژن ها درایران و جهان است را بررسی کند.

کپسول های ویتامین کلاژن نارگیل حاوی چیست؟

کلاژن نارگیل یک ترکیب ویژه از مواد معدنی است که به طور ماهرانه ای برای حمایت از وضعیت پوست فرموله شده است.
حاوی کلاژن هیدرولیز شده نوع I و III برای بهبود فراهم زیستی آن و روغن نارگیل به عنوان منبع طبیعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است. ویتامین C اضافه شده به حمایت از تشکیل کلاژن در بدن و حفظ وضعیت پوست کمک می کند.

 

کلاژن نارگیل

 

چرا از مکمل کلاژن نارگیل استفاده می کنیم؟

با افزایش سن، سطح کلاژن بدن ما به طور طبیعی کاهش می یابد. یکی از اولین مکان هایی که نشان می دهد سطح کلاژن ما کم است، پوست ما است. ممکن است کمی خشک و چروک به نظر برسد و ظاهری جوان نداشته باشد. افزودن کلاژن به رژیم غذایی می تواند به "افزایش حجم جوانی به پوست" کمک کند.
درکلاژن نارگیل فرمولی وجود دارد که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنید، کلاژن نارگیل می‌تواند به افزایش سطح کلاژن شما برای حمایت از سلامت پوست و مو کمک کند.
امروزه مطالعات نشان داده اند که روغن نارگیل موجود درکلاژن نارگیل فوایدبسیاری برای سلامت پوست دارد.
دراین مقاله به شواهدی برای بررسی اینکه آیا کلاژن نارگیل برای پوست مفید است نگاه می کند.

کلاژن نارگیل می تواند میکروارگانیسم های مضر را از بین ببرد.

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط موجود در کلاژن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی هستند که می توانند به محافظت در برابر میکروارگانیسم های مضر کمک کنند.
این امر به ویژه برای سلامت پوست مهم است، زیرا بسیاری از انواع عفونت های پوستی، از جمله آکنه، سلولیت و فولیکولیت را کنترل می کند.
استفاده از کلاژن نارگیل رشد این میکروارگانیسم ها مهار می کند.
این به دلیل محتوای اسید لوریک آن است که تقریبا 50 درصد از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل را تشکیل می دهد و می تواند با میکروارگانیسم های مضر مبارزه کند.

 

کلاژن نارگیل می تواند التهاب را کاهش دهد.

التهاب مزمن جزء اصلی بسیاری از انواع مختلف اختلالات پوستی، از جمله پسوریازیس، درماتیت تماسی و اگزما است.
جالب اینجاست که کلاژن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است.

کلاژن نارگیل ممکن است به درمان آکنه کمک کند.

در حالی که برخی فکر می کنند کلاژن نارگیل منافذ را می بندد، تحقیقات قابل توجهی نشان می دهد که در واقع ممکن است به درمان آکنه کمک کند.
آکنه یک بیماری التهابی است و بسیاری از داروهای مورد استفاده برای درمان آن با هدف قرار دادن و کاهش التهاب عمل می کنند.
از آنجایی که کلاژن نارگیل و اجزای آن ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند، ممکن است به درمان آکنه نیز کمک کند.
علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط در کلاژن نارگیل نیز می تواند به کاهش آکنه کمک کند.
مطالعات متعدد نشان داده‌اند که اسید لوریک که تقریباً نیمی از اسیدهای چرب موجود در کلاژن نارگیل را تشکیل می‌دهد، باکتری‌های مرتبط با آکنه را از بین می‌برد.

کلاژن نارگیل می تواند پوست خشک را مرطوب کند.

علاوه بر اثرات آن بر روی آکنه و التهاب، استفاده از کلاژن نارگیل می تواند به هیدراته نگه داشتن پوستتان کمک کند.
در برخی بیماران با خشکی پوست خفیف تا متوسط، کلاژن نارگیل برای درمان پوست خشک استفاده می شود.
کلاژن نارگیل به طور قابل توجهی آبرسانی پوست را بهبود می بخشد.
کلاژن نارگیل در درمان اگزما، که با پوست پوسته پوسته و خارش دار و قرمز مشخص می شود، کمک می کند.


کلاژن نارگیل ممکن است به بهبود زخم کمک کند.

کلاژن نارگیل درمان زخم ها را تسریع می کند، وضعیت آنتی اکسیدانی را بهبود می بخشد و سطح کلاژن را افزایش می دهد.کلاژن پروتئین مهمی است که به بهبود زخم کمک می کند..
از طرف دیگر کلاژن نارگیل در التیام زخم های سوختگی موثر است.

نحوه استفاده و نگهداری مکمل کلاژن نارگیل چگونه است؟

کپسول های کلاژن نارگیل به راحتی در روال زیبایی شما ادغام می شوند. فقط دو کپسول در روز مصرف کنید. این ها را می توان با هم مصرف کرد یا یکی در صبح و یکی در شب.
کپسول های کلاژن نارگیل با دوزهای خاص تولید شده است، بنابراین توصیه شده مطابق با نظرو بررسی پزشک متخصص زیبایی همچون خانم دکتر کوثر هدایت استفاده شود.

سخن انتهایی خانم دکتر کوثر هدایت

مهم است که به یاد داشته باشید که ویتامین ها و مکمل ها جایگزین یک رژیم غذایی متنوع و سبک زندگی سالم نیستند در نتیجه فقط به آنها نباید اکتفا کرد.
شما همچنین می توانید با افزودن برخی از مواد غذایی به رژیم غذایی خود، پوست بهتری داشته باشید. ویتامین C برای سنتز کلاژن مورد نیاز است، بنابراین میوه‌ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، فلفل و توت‌ فرنگی برای پوستی زیبا و شفاف منابع طبیعی فوق‌العاده را دارا هست. بنابراین یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین کافی، چه گیاهی و چه حیوانی، سطح کلاژن طبیعی شما را بالا نگه می دارد.

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]