راهنمای سلامت پوست در 40 سالگی

راهنمای موثر برای سلامت پوست در 40 سالگی

دردهه 40 سالگی اغلب مشکلات پوستی شروع می شود، زیرا این زمانی است که ، پوست شروع به نشان دادن علائم پیری می کند، به خصوص برای افرادی که پوست سفید دارند و مستعد آسیب های ناشی از نور خورشید هستند. از سن ۳۰ سالگی شروع تحلیل رشته های کلاژن و الاستین و حتی تحلیل بافتهای عضلانی و استخوانی و جایگزینی آنها با بافتهای فیبروفتی کم کم شروع می شود.


افرادی که مراقبت های پوستی را در دوران جوانی انجام داده اند، در سنین بالاترنتیجه خواهد داد و خطوط ظریف کمتر و بافتی حجیم‌تر و محکم‌تر خواهند داشت، اما کسانی که به تازگی شروع به رسیدگی پوست خود کرده اند، باید با اصول اولیه ای شروع کنند که تحت نظر پزشک متخصص زیبایی باشد.


باید توجه داشت که قطعاً برای شروع رسیدگی به پوست صورت در دهه 40 سالگی خیلی دیر نیست.


در حدود 40 سالگی است که پوست شروع به از دست دادن کلاژن و الاستین و رطوبت می کند، همه این عناصر به پوست، شادابی می بخشند ولی با شروع دهه 40 سالگی میزان این عناصر در بدن کاهش پیدا می کند. . بنابراین بسیار مهم است که شروع به استفاده از محصولات مراقبتی کنید که رطوبت و آبرسانی را به پوست شما باز می گرداند.


اگر تا به حال از درمان های کلینیکی استقبال نکرده اید، در این مرحله از زندگی برای داشتن پوستی شاداب به آن نیاز دارید.


فرآیندهایی مانند لیزرمی‌توانند برای درمان رنگدانه‌ها فوق‌العاده باشند و داشتن لایه‌برداری منظم مانند استفاده از ترکیبات حاوی رتینول اسیدهای AHA و BHA و لایه برداری های سطحی مثلا با پیلینگ یا لیزر IPL همگی درمان‌های هوشمندی هستند که مکمل روتین مراقبت از پوست سالم هستند. هرچند امروزه روش‌های جدیدتر لیزرهای جوانسازی و تزریقات جوانسازی در دسترس هستند.


بسیاری از افراد تزریق های متعدد مانند فیلر، بوتاکس، مزوژل و پی ارپی ... را روی پوستشان شروع می کنند، که بنده دکتر کوثر هدایت به عنوان یک متخصص پوست و زیبایی مخالف آن نیستم، اما توصیه می کنم که احتیاط کنید. اگر در این مسیر قرار گرفتید، از آنها در حد اعتدال استفاده کنید و همچنین در مراکز مجاز و نزد متخصص پوست و زیبایی این درمان ها را انجام دهید. استفاده منظم و به جا از این تکنیک ها کاملا برای داشتن پوستی سالم موثر هستند ولی استفاده از مواد کم کیفیت تزریق های غیر اصولی و غیر تخصصی متاسفانه می‌توانند عوارض جبران ناپذیری همراه داشته باشند.

 

راهنمای سلامت پوست در 40 سالگی


بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست در 40 سالگی

این واقعیت را قبول کنید که پوست شما در حال تغییر است، بر این اساس روال مراقبت از پوست خود را به روز کنید.
با درمان های تهاجمی و تزریقی زیاده روی نکنید، از تزریقات علمی و به روز و مفید به موقع استفاده کنید و حتما در کنارش روتین مراقبتی مناسب برای سلامت پوست خود را در نظر بگیرید.
در 40 سالگی، پوست نیازمند رطوبت بیشتری نسبت به قبل خواهد بود، زیرا پوست در این سن رطوبت خود را خیلی سریع از دست می دهد، بنابراین باید آن را در طول روز شارژ کنید.


در مورد خطوط و چین و چروک استرس نداشته باشید. تزریقات جوانسازی مثل پی ارپی و مزوژل ها و مزوتراپی در کنار لیزرهای جوانسازی و مصرف ترکیبات موثر در تحریک کلاژن سازی همه در کنار هم می توانند چروکهای ریز را بهبود ببخشند. از سوی دیگر تجمع رنگدانه ها در سطح پوست به صورت لک های آفتابی یا senile lentigo یا لک های ملاسما ممکن است از زیبایی چهره شما بکاهد و برای درمان نیاز به داروها تزریقات و لیزر یا پیلینگ با کرایوتراپی دارند . تشخیص تخصصی علت در انتخاب بهترین روش درمانی کاملا موثر است.


یک برنامه اولیه مراقبت از پوست در دهه 40 از زندگی

دهه 40 سالگی تماماً در مورد هیدراتاسیون و هدف قرار دادن نگرانی های پوست است، به خصوص آنهایی که ممکن است تا این اواخر رسیدگی کافی به پوست خود نکرده باشند.
به این دهه به عنوان زمانی برای تغییر کامل اوضاع نگاه کنید. آنچه در دوران جوانی برای شما کار می کرد احتمالاً اکنون جواب نمی دهد، بنابراین روی پوستی که در حال حاضر دارید تمرکز کنید. ممکن است خشک‌تر از حد معمول باشد، ممکن است زخم‌های ناشی از آسیب‌های گذشته یا آکنه‌ای داشته باشید که می‌خواهید با آن مقابله کنید یا ممکن است با وضعیتی یائسگی دست و پنجه نرم می کنید.


زمان تعیین اهداف پوستی برای دهه های آینده فرا رسیده است. اگر می‌خواهید از شرایط بالقوه‌ای که ممکن است با ورود به یائسگی در دهه آینده ایجاد شود، بگذرید، مطمئن شوید که با صرف زمان و انرژی برای یافتن روتینی که می‌تواند نوع خاص پوست شما را متعادل کند، آماده هستید.


با توجه به پیچیدگی‌های هورمون‌ها، شیوه مراقبت از پوست درشروع 40 سالگی متفاوت است، بنابراین اگر نمی‌دانید که چگونه ادامه دهید، بهتر است از یک متخصص زیبایی کمک بگیرید.
مراقبت ازپوست در این سن متفاوت است، رژیمی متناسب با 40 سالگی برای مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد. متخصصان پیشنهاد می کنند، از هر موادی با فرمول های پاک کننده، از جمله الکل و عطر اجتناب کنید. در عوض، محصولات غنی از لیپید را که رطوبت را به پوست شما برمی گرداند، مصرف کنید.

 

راهنمای سلامت پوست در 40 سالگی


برنامه اولیه در صبح

- پاک کننده ملایم و آبرسان
- سرم آنتی اکسیدان
- کرم دور چشم
- مرطوب کننده روزانه
- ضد آفتاب SPF50


برنامه مراقبت از پوست در بعدازظهر

- پاک کننده ملایم و آبرسان
- سرم آبرسانی
- سرم رتینول
- کرم دور چشم رتینول
- کرم شب
- روغن صورت


ویتامین C به عنوان یک ماده مهم، یک ماده فوق العاده و مفید است که واقعا می تواند به یکدست شدن رنگ پوست و افزودن کلاژن به پوست کمک کند. هنگامی که آن با مجموعه ای از مواد دیگر مانند: اسید آلفا لیپوئیک، اسید فرولیک و اسید هیالورونیک همراه شود، مزایای آن می تواند به شدت فعال شود.


ویتامین C را می‌توان در روغن مارولا و روغن گل رز یافت.


ممکن است برای انتخاب بهترین ترکیب ویتامین سی مناسب پوست خودتان به راهنمایی پزشک متخصص نیاز داشته باشید.
برای کرم های روز و شب خود، مهم است که به دنبال برندهایی باشید که سرشار از مواد مغذی هستند و ترکیبی از مرطوب کننده ها (مانند گلیسیرین) و مواد مسدود کننده (مانند اسکوالان) را دارا باشند، تا رطوبت را جذب کرده و سپس آن را به دام بیندازند. موادی مانند سرامیدها، پرو ویتامین B5 (یا پانتنول)، لانولین نیز در مورد مرطوب‌کننده‌ها بسیار اهمیت دارند. سرم شب را می توان برای مبارزه با خشکی یا کمک به جوانسازی پوست استفاده کنید.


برای خشکی پوست، هیالورونیک اسید به عنوان موثرترین ماده رطوبت‌ زا بسیار اهمیت دارد.


سخن پایانی

در انتها باید این موضوع را حتما توجه کنید که، مهم است که در دهه 40 به رژیم غذایی و سبک زندگی خود توجه کنید. گنجاندن ماهی های چرب غنی از امگا 3 در رژیم غذایی می تواند به تولید چربی کمک کند، در حالی که ورزش منظم برای سلامت پوست شما نیزبسیار مهم است. ترک سیگار و کاهش مصرف الکل نیز بسیار موثر است. حتما از آب بیشتری در طول روز نیز استفاده کنید.

 

 

نویسنده: بهنوش بهرامعلی


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]