تزریق ژل

تزریق ژل

روش های مختلفی برای جوانسازی و زیباسازی صورت و بدن وجود دارد که یکی از این روش ها، تزریق ژل است و کمتر کسی است که تزریق ژل را به عنوان یکی از روش زیباسازی و جوان سازی نشنیده باشد.

این روزها پدیده جوانسازی و زیباسازی صورت و بدن به عنوان یک نیاز اساسی به خصوص در بین جوانان و افراد میان سال رایج شده است.

در این میان تزریق ژل کاربردهای متفاوتی بر حسب نوع نیاز مراجعه کننده خواهد داشت ولی از مهم ترین کاربردهای تزریق ژل می توان به تزریق ژل جهت پر کنندگی، حجم دهندگی، جوان سازی و لطیف نمودن پوست اشاره کرد.

 

تزریق چربی یکی از روش های جوان سازی است. این روزها پدیده جوانسازی و زیباسازی صورت و بدن به عنوان یک نیاز اساسی به خصوص در بین جوانان و افراد میان سال رایج شده است. در این میان روش های مختلفی برای جوانسازی و زیباسازی صورت و بدن دیده می شود که یکی از این روش ها، تزریق چربی صورت و بدن است.

تزریق چربی برای جوان سازی

 

تزریق ژل سابقه ای زیادی در بین عمل های زیبایی دارد و روز به روز کاربردها و محصولات مختلفی جهت تزریق ژل به بازار معرفی می شوند. در این میان دانستن نکات مثبت و عوارض منفی ناشی از تزریق ژل به بیمار کمک می کند تا بداند از چه محصولی و در چه ناحیه ای از صورت می توان برای تزریق ژل استفاده کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

در این مقاله سعی بر این شده است که با انواع مختلف روش های تزریق ژل، محصولات مناسب جهت تزریق ژل، و عوارض مثبت و منفی ناشی از تزریق ژل را با هم بررسی کنیم.

 

کاربرد های تزریق ژل

تزریق ژل انقلابی در صنعت زیبایی به راه انداخته و برخی مزایای آن عبارتند از :

  • بهبود و جوانسازی بافت پوست با استفاده از تزریق ژل به نواحی مختلف صورت
  • پر کردن ظاهر لاغر و یا توخالی در قسمت گونه ها، چانه و یا زیر چشم با تزریق ژل
  • پرکردن خطوط روی پوست ناشی از زخم یا بالا رفتن سن
  • برجسته کردن لب با تزریق ژل (پروتز لب)
  • برجسته کردن گونه با تزریق ژل (پروتز گونه)

 

 

تزریق ژل برای چه مناطقی از صورت مفید است؟

تزریق ژل برای صورت یک روش گسترده تر نسبت به استفاده از سایر پر کننده های تزریقی است. با افزایش سن، مصرف سیگار، دودهای ناشی از آلودگی هوا و ... مقداری از حجم پوست به مرور زمان کم و کمتر می شود بنابراین پوست حالت شادابی خود را از دست خواهد داد با استفاده از تزریق ژل بلافاصله حجم از دست رفته به پوست باز می گردد و چین هایی که در اطراف خط خنده و کناره های تحتانی بینی به وجود آمده است از بین می رود.

همچنین از تزریق ژل می توان برای افزایش حجم لب، گونه و همینطور خطوط اخمی که به وسیله تزریق بوتاکس قابل برطرف شدن نیست، استفاده کرد. به همین ترتیب تزریق ژل یک روش موثر برای جوان سازی پوست و برطرف کردن معایب صورت در کمترین زمان ممکن می باشد و همین باعث شده است که تزریق ژل روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

 

این روزها کمتر کسی را می شناسید که کلمه بوتاکس را نشنیده باشد و از فواید بوتاکس آگاه نشده باشد. اگر چه بسیاری بر این باورند که فواید بوتاکس فقط مربوط به زیبایی صورت می شود، ولی واقعیت این است که فواید بوتاکس خیلی بیشتر از جنبه زیبایی آن است. اگر می خواهید بیشتر با فواید بوتاکس آشنا شوید، در این مقاله سعی خواهیم کرد جنبه های دیگری از فواید بوتاکس را نیز به شما معرفی کنیم.

فواید بوتاکس

 

مواد تشکیل دهنده ژل تزریقی

با پیشرفت علم و تکنوژی در حال حاضر یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده تزریق ژل در این روزها اسید هیالورونیک بوده و تمام پوست های صاف و جوان با هم در یک چیز مشترک هستند که آن اسید هیالورونیک می باشد. این ماده فارغ از نژاد و جنسیت در بافت انواع پوست ها دیده می شود و در واقع با نگه داشتن آب در پوست صورت حجم پوست را حفظ کرده و کمک می کند که پوست صورت کلاژن سازی خود را ادامه دهد.

محققین پس از انجام آزمایشگاه متعدد به این مهم دست یافتند که در واقع به دلیل کاهش اسید هیالورونیک در پوست صورت با افزایش سن، افراد آب پوست را کم کم از دست می دهند و به این ترتیب با کاهش حجم پوست صورت نشانه های پیری و چروک نمایان می شود به همین دلیل بهترین ماده ای که می شود برای تزریق ژل جهت ترمیم بافت های آسیب دیده و کم حجم صورت از آن استفاده کرد اسید هیالورونیک خواهد بود. علاوه بر آن با تزریق ژل در واقع شما مقداری از اسید هیالورونیک بدن خود را که از دست داده اید دوباره به دست خواهید آورد بنابراین تزریق ژل یکی از بی خطر ترین و راحت ترین روش های زیباسازی و جوان سازی پوست خواهد بود.

 


 

 

معایب و مزایای تزریق ژل

از آنجاییکه ماده اصلی تزریق ژل اسید هیالورونیک بوده و همانطور که توضیح داده شد این ماده به صورت طبیعی در بدن همه انسان ها وجود دارد می توان نتیجه گرفت که تزریق ژل مزایای زیادی به منظور جوان سازی پوست به همراه خواهد داشت به این دلیل که در واقع با تزریق ژل شما بخشی از ماده جوان کننده پوست صورت که به صورت طبیعی در بدن شما وجود داشته است رو دوباره با تزریق ژل به بافت صورت تزریق کرده اید و از آنجا که این ماده سلول دوست بوده و حساسیتی در بدن ایجاد نمی کند و به تدریج در بافت بدن جذب می شود.

 

بدن انسان ترکیبی اعجاب انگیز از اندام های درونی و بیرونی است با کارکردی منحصر به فرد و در این میان از پوست و مو به آینه تمام نمای سلامت بدن تعبیر می شود. مو جزئی از بدن ماست که با سلامت اندام های داخلی، ارتباطی مستقیم دارد. در این مقاله سعی شده ۱۰ راه خانگی برای مراقبت از سلامت مو که در نهایت به سلامت کلی بدن ما کمک خواهد کرد را با هم بررسی کنیم.

۱۰ راه خانگی برای حفاظت از سلامت مو

 

س می توان به جرات گفت یکی از کم عارضه ترین روش های زیباسازی و جوان سازی تزریق ژل با ماده اولیه اسید هیالورونیک است. تنها عوارضی که گاها بعد از انجام تزریق ژل دیده می شود ناشی از اشتباهات تکینیکی ناشی از نحوه غلط تزریق است یا اینکه موضع خوب ضد عفونی نشده و شرایط تزریق استریل رعایت نشده و در محل تزریق ممکن است عفونت ایجاد شده باشد که البته در این موارد می‌توان با درمان مناسب ضد میکروبی مشکل را حل کرد.

تزریق ژل صورت روش درمانی فوق العاده بوده و کمک شایانی به افزایش حس اعتماد به نفس می کند ولی به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تزریق ژل فقط می بایست توسط پزشک متخصص و یا جراح پلاستیک انجام شود و از انجام این عمل تحت نظر غیر متخصص اجتناب شود زیرا ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی برای بیمار داشته باشد.

 


کلینیک تخصصی صاحب کوثر
کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به دکتر کوثر هدایت میباشد.
[ طراحی وب سایت و سئو | امپریال برند ]